Borsodblog

Már nem kerül fel több bejegyzés e blogra. Köszönet mindenért az olvasóknak, a kommentelőknek és az Indexnek. Hát ennyi.

Hírek

Címkék

100 éves a dvtk (12) alakszainé oláh annamária (1) amerika (2) aragó (1) árvíz (5) auchan (3) autógyár (2) autópálya (1) avasi lakótelep (7) avas online (2) ave (2) belváros (14) beruházások (12) bevásárlóturizmus (1) bkv (1) bodonyi csaba (1) boon (6) bor (3) borsodi találmány (1) borsodi vajda (3) borsod megye (1) bricostore (1) buday péter (1) bükk (3) bundavád (1) bűnözés (9) cora (2) csutorás géza (1) decathlon (2) demokrácia (1) demonstráció (2) diósgyőr (10) dlusztus imre (1) dsm (1) dvtk (20) edelény (2) egészségügy (3) emasa (1) encs (1) erika (1) európai (2) felsőzsolca (3) fészekrakók (2) fesztiválkatlan (1) fidesz (8) foci (6) ftc (1) gergely zsolt (2) grósz károly (1) gúr (1) hellókarácsony (2) hipermarketek (4) horn gábor (1) horváth aladár (1) hotel (2) ikeron (1) illegális hulladék (3) itc (2) ivs (1) jobbik (6) juga györgy (2) káli (11) kállai csaba (1) kemény dénes (1) keresztury tibor (2) kisteleki (2) kis szilvamag (1) kocsonyafesztivál (3) közbiztonság (9) közlekedés (10) kriza ákos (3) kulcs magazin (1) kutasi róbert (1) láev kisvasút (1) lenártek andrás (1) lillafüred (5) lkm (2) magyarfoci (7) máv (1) megye (2) men (1) menzareform (1) metro (1) micsuda blog (1) mikom.hu (3) minap (1) miskolc (6) miskolccard (1) miskolci egyetem (2) miskolci fidesz (4) miskolci média (1) miskolc holding (1) mlm (1) mlsz (3) moldova györgy (1) molnár oszkár (2) motorosok (1) mszmp (1) mszp (5) munka (5) munkahely (8) nagy kálmán (4) napelemes cserép (1) népkert (2) nfü (2) ódor ferenc (1) oktatás (1) olaszliszka (2) orbán viktor (2) parkolás (6) parlament (1) pásztor albert (3) pataky attila (1) patkó gyula (1) pelczné gáll ildikó (5) piac (2) putnok szilvásvárad vasútvonal (2) reac (1) rend (5) rendőrség (8) romák (16) sajóbábony (3) sajókaza (1) sajtószabadság (1) segélyek (5) selyemrét (1) shell (1) simon gábor (1) strand (2) szegregáció (1) szemét és kosz (4) szepessy zsolt (1) szerencsi többcélú kistérségi társulás (1) szeviép (2) szinay attila (1) szlovákok (1) szűcs (1) tahóbarbár miskolciak (7) tapolca (14) tasz (1) tavaszi zsolt (1) távfűtés (1) tesco (2) tipp újság (1) tokaj (7) tomcat (1) tömegközlekedés (10) tornyi (2) történelmi avas (3) tóth lászló (1) turizmus (15) újpest (1) unió (2) uszoda (4) valenciennes (1) vihar (1) villamos (9) vilmány (1) waschler tamás (1) webshop (1) zsiga marcell (2) Címkefelhő

EZ A BLOG BEFEJEZVE. NINCS TÖBB BEJEGYZÉS.

2008.12.16. 00:20 HappyMan

Utassztrájk

Címkék: munka európai közlekedés máv miskolc tömegközlekedés munkahely

"Miskolcon a legnagyobb a sztrájk támogatottsága" - világosít fel az RTL Klub Híradója. A televízió hírportáljáról azt is megtudjuk, hogy "A MÁV évente 2-300 milliárd forintnyi költségvetési támogatást kap. Az adóssága most körülbelül 375 milliárd forint." A sztrájk 10%-os béremelésért és a MÁV Cargo privatizációjából származó bevételekből dolgozónként 250 ezer forintos juttatásért folyik.

Sem a jobboldal szekerét toló, úri körülmények között élő multimilliomos sztrájkvezér, sem a baloldal által kinevezett, nagy pénzeket felmarkoló dilettáns MÁV-vezetők nincsenek tisztában azzal, hogy hol élnek és mikor. Amikor ott kezdődik a történet, hogy eltörlik a 13. havi béreket, a 13. havi nyugdíjakat, az ország legnagyobb csődtömegének akarnak kicsikarni jogtalan tízmilliárdokat. Gaskó István üsse be a Google-ba a "világgazdasági válság" kifejezést és tájékozódjon sztrájkolás előtt! Nem kéne elragadtatnia magát és olyan követelésekkel kellene előállni így világgazdasági válság, télvíz és karácsony tájékán, ami teljesíthető. A MÁV-vezetők pedig kezdjenek el vonatozni szerte e széles hazában, rájuk férne egy jó pisilés a hatvani személyvonaton! Vagy kössünk kompromisszumot: a MÁV dolgozói kapják meg a 250 ezres részüket a privatizációból, de a rájuk eső veszteséget is pótolják be évente az államnak!

Mikor lenne jogos a követelés? Ha nem 300 milliárd lenne évente a mínusz. Ha nem mocskos vonatokon kellene utazni mocskos állomások között, télen fűtetlen, vagy 60 fokra feltüzelt kocsikban. Ha például a MÁV vezetői kiadnák az [origo]-nak a régóta követelt, 32 MÁV-vezér juttatásait tartalmazó közérdekű adatot, akkor azt mondanám, hogy kezdetnek nem rossz. De többre van szükség: az állami vállalat minden vezetőjének nyilvános kellene, hogy legyen a fizetése az összes juttatással, ha már évente 200-300 milliárdot pótolunk nekik, hogy egy mozdonyvezető négyszer-ötször annyit kereshessen, mint egy diplomás tanár.*

Nonszensz, hogy míg Budapestről Miskolcra egy embernek is megéri dízelautóval felmenni vonat helyett, addig például Miskolc és Felsőzsolca között 15Ft-ért utazhatnak a legszerencsésebbek 90%-os kedvezménnyel. Az meg végképp aljasság, hogy a Keleti pályaudvaron rendre a külső vágányokról indítják az ország harmadik legnépesebb városába a gyorsvonatokat, miközben Alsómajomtanyára bentről indul. Sokszor előfordult, még télen is, hogy a miskolci vonat vágányszámát csak pár perccel az indulás előtt írták ki az utastájékoztató táblára, s ekkor a többszáz fős tömeg - amely addig elállta a Keleti pályaudvar lépcsőjét - egyszerre indult meg a vonat felé, mint egy lavina.

És itt az új menetrend. Büszkék lehetnek rá. Ez a dilettáns bagázs üresen húzat el Miskolcra egy Intercity szerelvényt, hogy aztán utasokat szállítva visszaközlekedtesse azt! A tiszaújvárosi személyvonatot megállítják Miskolc előtt Nyékládházánál, hogy a 30km-es utat a megye két nagyvárosa között csak átszállással lehessen megtenni. Hát noooormááális???

Utassztrájkra van szükség, nincs más választás. Határozatlan ideig nem ülünk vonatra. Amit követelhetünk:

1. Rendszerváltást a MÁV-nál! A szocialista nagyvállalat álljon át kapitalista termelési módra, ahogy és amennyire az a nemzeti vasúttársaságtól elvárható! Az évi 200-300 milliárdos veszteséget csökkentsék le a negyedére!

2. Jegyár-reformot és kedvezmény-reformot! Legyen a vasút alternatívája az autózásnak, de ne legyen 15Ft-os vonatjegy!

3. Fejlesszék végre a RoLa rendszert, azaz a vasúti kamionszállítást, normális díjszabással, hogy az reális alternatívája legyen a közúti tranzitszállításnak!

4. Rugalmas kocsikiosztást, hogy ne legyenek álló utasok az egyik vonaton, míg üres kocsik a másikon!

5. Takarítsák rendszeresen a pályaudvarokat és a vonatokat!

6. Cseréljék le az indiai színvonalú vasúti kocsikat! A magyar vasút színvonala 5 éven belül érje el az osztrák vasút színvonalát! (Húsz éve volt rendszerváltás!)

7. Öt perc, vagy nagyobb késés esetén fizessenek kártérítést minden vonat utasainak!

8. Tegyenek rendet a pályaudvarok környékén! Hajléktalan-mentesítést és adománygyűjtő-mentesítést!

9. Hangolják össze a vonatokat és a tömegközlekedést, különös tekintettel a késő esti órákra - például Miskolcon!

10. Több akciót, különös tekintettel a nemzetközi utazási igényekre és több különvonatot, nagy tekintettel a rendezvényekre!

11. Profi marketinget és normális utastájékoztatást!

12. Tiszta viszonyokat, a MÁV-vezetők közöljék a fizetésüket és közöljék minden bruttó 400 ezer forint felett kereső vezető beosztású vasutas fizetését az egész országra kiterjedően!

 

* demagóg duma, de igaz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borsod.blog.hu/api/trackback/id/tr62825394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.