Borsodblog

Már nem kerül fel több bejegyzés e blogra. Köszönet mindenért az olvasóknak, a kommentelőknek és az Indexnek. Hát ennyi.

Hírek

Címkék

100 éves a dvtk (12) alakszainé oláh annamária (1) amerika (2) aragó (1) árvíz (5) auchan (3) autógyár (2) autópálya (1) avasi lakótelep (7) avas online (2) ave (2) belváros (14) beruházások (12) bevásárlóturizmus (1) bkv (1) bodonyi csaba (1) boon (6) bor (3) borsodi találmány (1) borsodi vajda (3) borsod megye (1) bricostore (1) buday péter (1) bükk (3) bundavád (1) bűnözés (9) cora (2) csutorás géza (1) decathlon (2) demokrácia (1) demonstráció (2) diósgyőr (10) dlusztus imre (1) dsm (1) dvtk (20) edelény (2) egészségügy (3) emasa (1) encs (1) erika (1) európai (2) felsőzsolca (3) fészekrakók (2) fesztiválkatlan (1) fidesz (8) foci (6) ftc (1) gergely zsolt (2) grósz károly (1) gúr (1) hellókarácsony (2) hipermarketek (4) horn gábor (1) horváth aladár (1) hotel (2) ikeron (1) illegális hulladék (3) itc (2) ivs (1) jobbik (6) juga györgy (2) káli (11) kállai csaba (1) kemény dénes (1) keresztury tibor (2) kisteleki (2) kis szilvamag (1) kocsonyafesztivál (3) közbiztonság (9) közlekedés (10) kriza ákos (3) kulcs magazin (1) kutasi róbert (1) láev kisvasút (1) lenártek andrás (1) lillafüred (5) lkm (2) magyarfoci (7) máv (1) megye (2) men (1) menzareform (1) metro (1) micsuda blog (1) mikom.hu (3) minap (1) miskolc (6) miskolccard (1) miskolci egyetem (2) miskolci fidesz (4) miskolci média (1) miskolc holding (1) mlm (1) mlsz (3) moldova györgy (1) molnár oszkár (2) motorosok (1) mszmp (1) mszp (5) munka (5) munkahely (8) nagy kálmán (4) napelemes cserép (1) népkert (2) nfü (2) ódor ferenc (1) oktatás (1) olaszliszka (2) orbán viktor (2) parkolás (6) parlament (1) pásztor albert (3) pataky attila (1) patkó gyula (1) pelczné gáll ildikó (5) piac (2) putnok szilvásvárad vasútvonal (2) reac (1) rend (5) rendőrség (8) romák (16) sajóbábony (3) sajókaza (1) sajtószabadság (1) segélyek (5) selyemrét (1) shell (1) simon gábor (1) strand (2) szegregáció (1) szemét és kosz (4) szepessy zsolt (1) szerencsi többcélú kistérségi társulás (1) szeviép (2) szinay attila (1) szlovákok (1) szűcs (1) tahóbarbár miskolciak (7) tapolca (14) tasz (1) tavaszi zsolt (1) távfűtés (1) tesco (2) tipp újság (1) tokaj (7) tomcat (1) tömegközlekedés (10) tornyi (2) történelmi avas (3) tóth lászló (1) turizmus (15) újpest (1) unió (2) uszoda (4) valenciennes (1) vihar (1) villamos (9) vilmány (1) waschler tamás (1) webshop (1) zsiga marcell (2) Címkefelhő

EZ A BLOG BEFEJEZVE. NINCS TÖBB BEJEGYZÉS.

2009.03.19. 13:23 HappyMan

Brüsszeli igen a miskolci villamosra

Címkék: tömegközlekedés villamos beruházások

Brüsszel elfogadta a miskolci villamosprojekt pályázatát, így 38 milliárd forintért megépülhet Miskolc új villamosvonala. Szándékosan nem írtam felújítást, hiszen gyakorlatilag teljesen új villamospálya épül új megállókkal és – ha marad rá pénz – terekkel. A jó hírt ma délután jelentették be a miskolci városházán.

A debreceni villamosprojekt után a miskolci is zöld utat kapott az Európai Uniótól. A Zöld Nyíl Miskolci Villamos Projekt 2008-2011 fedőnevű beruházás kilencven százalékát az EU fizeti, míg a tíz százalék önrészt a miskolci önkormányzat vállalja be. A projekt előkészítése sok időt vett igénybe, de úgy tűnik, megérte: a legnagyobb vidéki tömegközlekedési beruházás még az idén elstartol.

A tervek az idő előrehaladtával folyamatosan változtak. Csak néhány apró részlet: a megállókat a villamospálya két széléről áttették középre, így sokkal biztonságosabb a le- és felszállás, mellesleg a fogyatékkal élők számára is könnyebb lesz a tömegközlekedés. Az első hírek arról szóltak, hogy a villamospark fele megy a szemétdombra, míg a másik felét felújítják... nos ez is változott, Miskolc az összes - eleve használtan beszerzett - Tátra és Siemens villamosát lecseréli. Az újonnan beszerzendő világszínvonalú villamoskocsikkal kapcsolatban az első elképzelések arról szóltak, hogy a két végállomáson hurokkal fordulnak majd a szerelvények, így sokkal olcsóbban be lehet szerezni az olyan villamoskocsikat, amelyeken csak az egyik oldalon vannak ajtók. Ez az elképzelés időközben a Tiszai pályaudvaron fejállomásra változott, mondván, a szerelvények "nem szeretik" a kis sugarú fordulókat. Így nemcsak az egyik, hanem mindkét oldalon ajtók lesznek, s ennek megvan az az előnye is, hogy nem kell baleset esetén teljes hosszában lezárni a – jelenlegi 9,6 kilométeres sínpálya 1,5 kilométerrel történő meghosszabbításával – létrejövő új, 11,1 kilométeres(!) villamospályát.

A város azonban nemcsak magát a villamosközlekedést kívánja fejleszteni, hanem a megállókhoz tartozó tereket, így például egészen bizonyos, hogy a Tiszai pályaudvar előtt elterülő Kandó Kálmán térre két-három év múlva rá se lehet majd ismerni. De várhatóan átépítik a nyugati városrész központját, az Újgyőri Főteret is - legalábbis szükség lenne rá. A legnagyobb változás az új végállomáson, Felső-Majláth városrészben várható.

Káli Sándor miskolci polgármester tervei között szerepel a villamos továbbépítése egészen a Bükk kapujáig, a Majális Parkig. Miskolc idővel megépítené a 3-as villamosvonalát is, amely észak-déli irányban szelné át a várost.


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borsod.blog.hu/api/trackback/id/tr551011883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.