Borsodblog

Már nem kerül fel több bejegyzés e blogra. Köszönet mindenért az olvasóknak, a kommentelőknek és az Indexnek. Hát ennyi.

Hírek

Címkék

100 éves a dvtk (12) alakszainé oláh annamária (1) amerika (2) aragó (1) árvíz (5) auchan (3) autógyár (2) autópálya (1) avasi lakótelep (7) avas online (2) ave (2) belváros (14) beruházások (12) bevásárlóturizmus (1) bkv (1) bodonyi csaba (1) boon (6) bor (3) borsodi találmány (1) borsodi vajda (3) borsod megye (1) bricostore (1) buday péter (1) bükk (3) bundavád (1) bűnözés (9) cora (2) csutorás géza (1) decathlon (2) demokrácia (1) demonstráció (2) diósgyőr (10) dlusztus imre (1) dsm (1) dvtk (20) edelény (2) egészségügy (3) emasa (1) encs (1) erika (1) európai (2) felsőzsolca (3) fészekrakók (2) fesztiválkatlan (1) fidesz (8) foci (6) ftc (1) gergely zsolt (2) grósz károly (1) gúr (1) hellókarácsony (2) hipermarketek (4) horn gábor (1) horváth aladár (1) hotel (2) ikeron (1) illegális hulladék (3) itc (2) ivs (1) jobbik (6) juga györgy (2) káli (11) kállai csaba (1) kemény dénes (1) keresztury tibor (2) kisteleki (2) kis szilvamag (1) kocsonyafesztivál (3) közbiztonság (9) közlekedés (10) kriza ákos (3) kulcs magazin (1) kutasi róbert (1) láev kisvasút (1) lenártek andrás (1) lillafüred (5) lkm (2) magyarfoci (7) máv (1) megye (2) men (1) menzareform (1) metro (1) micsuda blog (1) mikom.hu (3) minap (1) miskolc (6) miskolccard (1) miskolci egyetem (2) miskolci fidesz (4) miskolci média (1) miskolc holding (1) mlm (1) mlsz (3) moldova györgy (1) molnár oszkár (2) motorosok (1) mszmp (1) mszp (5) munka (5) munkahely (8) nagy kálmán (4) napelemes cserép (1) népkert (2) nfü (2) ódor ferenc (1) oktatás (1) olaszliszka (2) orbán viktor (2) parkolás (6) parlament (1) pásztor albert (3) pataky attila (1) patkó gyula (1) pelczné gáll ildikó (5) piac (2) putnok szilvásvárad vasútvonal (2) reac (1) rend (5) rendőrség (8) romák (16) sajóbábony (3) sajókaza (1) sajtószabadság (1) segélyek (5) selyemrét (1) shell (1) simon gábor (1) strand (2) szegregáció (1) szemét és kosz (4) szepessy zsolt (1) szerencsi többcélú kistérségi társulás (1) szeviép (2) szinay attila (1) szlovákok (1) szűcs (1) tahóbarbár miskolciak (7) tapolca (14) tasz (1) tavaszi zsolt (1) távfűtés (1) tesco (2) tipp újság (1) tokaj (7) tomcat (1) tömegközlekedés (10) tornyi (2) történelmi avas (3) tóth lászló (1) turizmus (15) újpest (1) unió (2) uszoda (4) valenciennes (1) vihar (1) villamos (9) vilmány (1) waschler tamás (1) webshop (1) zsiga marcell (2) Címkefelhő

EZ A BLOG BEFEJEZVE. NINCS TÖBB BEJEGYZÉS.

2008.12.08. 20:38 HappyMan

Miskolc-Tapolca: mindenki leszarja

Címkék: turizmus mszp tapolca káli miskolci fidesz

A leválás mellett döntött Miskolc-Tapolca. Úgy gondolták, nem hadakoznak tovább Miskolc részeként a fejlesztési pénzekért, megpróbálják önálló településként felépíteni Tapolcafürdőt.

 

Ó, azok a hetvenes évek!

A történet nem most kezdődött, de elkerülhetetlenül be kellett következnie. A hajdani üdülőközpont a hetvenes években élte fénykorát, ekkor épült ki a turisztikai infrastruktúrája és ekkor kezdődtek meg a fizetővendéglátós szobáztatások, elsősorban az IBUSZ által szervezett lengyel turisták érkeztek a panziókba. Jellemző volt a tapolcai turizmus működtetőire, hogy képtelenek voltak összefogni és normális lengyel nyelvű kiadványokkal bombázni az akkori vendégeket, a fő látványosság, a Barlangfürdő és a strand végül is nem igényelt komolyabb turisztikai marketinget.

Nyolcvanas évek: lezüllés

A bajok a nyolcvanas években kezdődtek. Elmaradtak a fejlesztések, elmaradtak a felújítások és elmaradtak a lengyel turisták is. Ahogy Miskolc-Tapolca egyre lejjebb pusztult, úgy nőttek ki a környékbeli turisztikai attrakciók a földből, és úgy húzott el Tapi mellett a világ, de ami a legfájóbb: Kelet-Európában lett eladhatatlan a strand és a Barlangfürdő.

Kilencvenes évek: a vég

A teljes vég a kilencvenes években következett be, ekkor már illett a kihalt szó is az egykor pezsgő üdülőközpontra. Miskolc-Tapolca tönkrement. Ennek több oka is volt, de a legfőbb ok, hogy az igényes, gazdag vendégeket fogadó Juno szállót ingatlanspekulánsok vették meg, akik – noha történtek időközben résztulajdonos-váltások – azóta is zárva tartják. Érdekesség, hogy az egyik volt tulaj fia is Miskolc-Tapolcán lakik és a most vasárnap a leválás mellett szavazott. Különös, nem??? A rendszerváltás idején a felelőtlen miskolci városvezetés egy Kék Hullám Kft nevű vállalkozásnak adta bérbe a strandot, akik mást se csináltak, csak eltették diszkréten a belépők árát, fejlesztésre ők se költöttek, mint ahogy a strandon kívül eső városrész parkjait sem fejlesztette senki. Az egyetlen fejlesztés a Barlangfürdőt érintette, a világhírű fürdőre többmilliárdot költöttek, de hiába, mert a korábban híres tapolcai őspark maradt a régi – sajnos – a szó szoros értelmében. A sétányok bitumenborítása botrányos és ronda, felújításra érett. A csónakázó-tó körül a meder széle mállik bele a tóba, a fémkorlát a hetvenes évek szimbóluma. A park aljnövényzete gondozatlan, a büfésor koszos, a korábbi nyári kedvenc, az Akropolisz mozi is meghalt.

A strand olyan lepusztult állapotba került, hogy már fürdővendég se volt, a miskolciak Tiszaújvárosba jártak strandolni. A szóbeszéd szerint a hetvenes évek végén letett legendás hosszú szőnyeg a férfi öltözőben még ekkor is ugyanúgy virított, amikor már a bezárás fenyegette a strandot.

A kilencvenes években a városrészre nemcsak az agónia volt a jellemző, hanem a töretlen fejlődés is. Ekkor jelentek meg az új betelepülők, akik a pár száz állandó lakóval dicsekedő üdülőhelyből háromezer fő lakta népes városrészt varázsoltak.

A turista nem jött, a Barlangfürdő egynapos programmá vált.

Retrotapolca

Ma is a hetvenes évek szaga lengi be Miskolc-Tapolcát. S hiába szólítja fel lemondásra a szocialista polgármestert a Fidesz, ők se különbek a Deákné vásznánál. A tapolcai vállalkozók és panziótulajdonosok könyörgése ellenére ők voltak azok, élükön Kobold Tamás (KDNP-Fidesz) polgármesterrel, akik 1997-ben meghosszabbították a Kék Hullám Kft. strandbérleti szerződését, amely egyet jelentett Miskolc-Tapolca halálos ítéletével. Jellemző, hogy a strand területéből kisebb darabokat szakítottak le és adtak el, pedig csak bérlők voltak! 

Fontos mérföldkő volt a 2005-ös népszavazás, ekkor rendült meg a tapolcaiak bizalma a városvezetésben. Pontosabban 2004-ben, amikor elindították a népszavazási folyamatot, de akkor már volt egy befektetőjelölt a strandberuházásra. A városnak a német Deyle céggel azonban annak jó híre ellenére nem volt szerencséje, a projektcégük csak húzta az időt, s egyre nehezebben boldogult Miskolc-Tapolcán. Állítólag a legnagyobb problémát a Kék Hullám által eladott bérlemények jogi helyzete jelentette. (Ki is hosszabbította meg 1997-ben a Kék Hullám szerződését?) A strandot tehát nem építették át, s mindenki a polgármesterre mutogatott, aki nyomban hozzá is látott önerőből a strandprobléma rendezéséhez. Nem jutott messzire.

A városrészhez érdemben 30 éve nem nyúlt senki, ma úgy néz ki, mint egy katasztrófa sújtotta terület. A lepukkant, szétrohadt, évek óta zárva tartó tapolcai strandot a Miskolc Holding az idén "fejlesztésre történő előkészítés" jelszóval teljesen jogosan elbontotta, s most úgy néz ki, mint Nürnberg a szőnyegbombázás után.

És hol tartunk most azon kívül, hogy sehol? Miskolc-Tapolcát mindenki leszarja. Leszarja a mindenkori városvezetés, mert minek feccöljön bele milliárdokat, ha a kilencvenes évek eleje óta a leváláson jár az eszük? Toltak egy kis pénzt a Barlangfürdőbe, oszt jó napot. Leszarja az ellenzék is: a városrész ellenzéki önkormányzati képviselője törvénysértő módon az elmúlt két évben nem hívta össze a részönkormányzati üléseket és ezzel az évi egymilliós szabad keretet nem tudták felhasználni fejlesztésekre. Nem sok pénz, de jelzésértékű, hogy ez se kell, nem érdekli őket. S leszarják Miskolc-Tapolcát a tapolcaiak is, évek óta csak civakodnak, marakodnak egymással és semmit nem tettek a városrészért azon kívül, hogy egyszer kitakarítottak egy kicsit. A leválást előkészítő bizottság arra nem volt képes, hogy megnézze a népszavazás törvényi feltételeit, s ezen bukhat az önállósodás is, ahogy valószínűleg bukni is fog. Itt tartunk most.

A vasárnapi népszavazáson a helyi lakosok sem tudták, mire szavaznak, hol lesznek a határok, hogy hívják majd a települést, s ki fog fejleszteni és mennyiből. Miből tartják majd el magukat, s milyen lesz egy elmaradott, százmilliós, milliárdos fejlesztéseket igénylő magyar zsákfalu-üdülőfalu lakójává válni világgazdasági válság idején. Kísérletnek jó lenne.

A strand és Miskolc-Tapolca sorsa eggyé vált.

 

 

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borsod.blog.hu/api/trackback/id/tr39811933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

speti 2008.12.08. 21:25:34

Gyerekkorom egyik legnagyobb truvája volt a Barlangfürdö.

pit 2008.12.08. 21:27:39

Szerintem az a fürdő egy fos, még felújítva is. Kinek van kedve 22 fokos vízben lenni 15 percnél tovább. Gáz. Nem menő.

Matt Albie 2008.12.08. 21:28:09

Miskolciként elég jól mulatok a leválásra szavazó tapolcai lakosokon. Ők miben hisznek? Vagy hogy képzelik a jövőt? Lesz egy kb 3500 fős kis falu Miskolc mellett, ahol jelenleg még egy bolt sincs. Miből akarják fenntartani az Ötv által kötelezően előírt városi dolgokat (iskola, temető, csatorna, közvilágítás). Erre kíváncsi leszek....
Egyébként sok sikert nekik, nekem belvárosiként cseppet sem fog hiányozni Tapolca. Ha sétálni akarok, arra ott van Lillafüred, másra meg nem jó.

Gyulus 2008.12.08. 21:33:49

Az idén nyáron kétszer is voltunk, két-két napot. A hely hangulata valóban döbbenetes, a romhalmazokkal, a pusztulással, de nagyon békés, és nyugodt. A barlangfürdő pedig profi.
Illusztrálom a cikket, ha már a szerző elfelejtette. :)
picasaweb.google.com/lomolitosblog/Lomo39
picasaweb.google.com/lomolitosblog/Lomo41

hehehehe 2008.12.08. 21:37:08

miskolc=barlangfürdő

80as években jártunk párszor miskolci rokonainknál. nekem miskolc=barlangfürdő. a rokonokat igazság szerint leszartam, annyiszor láttam őket, ahányszor a barlangfürdőben voltam.
már ők is rég elköltöztek miskolcról, és én
sem voltam a barlangfürdőben lassan 20 éve.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2008.12.08. 21:40:24

Lehet, hogy végre megint Görömböly-Tapolca is lesz?

Helyes lenne, akkor már.

brigádvezető 2008.12.08. 21:43:27

Kedves Matt Albie!
Miskolcoként jó nagy fasz vagy. Miskolcnak ez az egyetlen vonzereje. Az acélváros a világ legrandább piszka, ez a barlangfürdő volt, amiért az ember néha arramerészkedet. Miskolc még híres a legjobboldalibb sámán magyarról, aki zacitulaj is egyben - ami fura, hiszen a véreit mindig a pénzvilág ellen uszítja - de mára az is csak egy fos tata, aki a szinpadom megpróbál néhanapján egy órácskáig állva maradni. Összegezve: Viszlát miskolc.

Empty 2008.12.08. 21:45:53

Miskolc nem a Barlangfürdôbôl áll. Hámor, Lillafüred, s lassan a központ is újulgat.

brigádvezető 2008.12.08. 21:50:30

Nono ! Lillafüred csak közigazgatásilag "része" miskolcnak. Egyébként nem az. Szerintem ők sem szeretnek odatartozni.

brigádvezető 2008.12.08. 21:53:12

Hámorról ugyanez elmondható...az elébb elfelejtettem. ;)

Empty 2008.12.08. 21:56:39

brigádvezetô, ilyen alapon Budapestnél fordított a helyzet. Az I. és az V. kerület maradjon, na talán a VI., s a XII., egy része még, a többi meg lepukkant, nívótlan. Ki vele.

brigádvezető 2008.12.08. 21:57:30

Azért ez fura és igen magyaros dolog - most elgondolkodtam és szinte mindenhol tapasztalható az ország nagyvárosaiban - hogy ha költeni kell rá, akkor nem hozzánk tartozik, ha dicsekedni kell avagy a hasznait húzni, akkor meg a miénk. :) Tipikusan miskolc vs. lillafüred esetleírás.

brigádvezető 2008.12.08. 21:59:32

Nem nem Empty ! Hülyeséget írsz. Budapest kerületei a város szerves részei, hámor nem, lillafüred nem. közigazgatásilag igen, de területileg nem. Ha nem érted a difit, akkor defektes vagy. :) Ha azt írtad volna, hogy budapest és mondjuk szentendre...na, akkor hasonló lenne a dolog, de ugye budapest nem nyújtózkodik szentendréért, így költenie sem kell rá :)

Margó "Anyó" 2008.12.08. 21:59:36

Se Miskolctapolcán, se Lillafüreden nem jártam az elmúlt tíz évben.

Szerintem Miskolc egyre alakul, szépül... Évente kétszer látogatok oda négy napra, így ezt folyamatosan nyomon követem.
A Szinva-part, a Vadaspark, az Avas és környéke, a pincesor hangulata, a belváros különböző területei, a jó hangulatú biopiac péntek délelőtt, a Művészetek háza, sok jó koncert és színházi előadás, én ezeket tapasztalom áprilisban és novemberben is.

Ajánlom mindenkinek, töltsön Miskolcon pár napot, és nézzen körül nyitott szemmel és szívvel.

brigádvezető 2008.12.08. 22:00:52

Egyébként a főváros speciális eset az országban, sem miskolc nem mérhető hozzá - balesetből sem, még atomrészegen sem - sem más városunk.

Matt Albie 2008.12.08. 22:00:57

Brigádvezető:
Akkor gyere el jövőre az Operafesztiválra, és utána sétálj egy kört a belvárosban (a randa piszokban). Vagy menj ki az egyetemre, ami az ország egyetlen egybefüggő campus-a... Na mindegy, én úgyis egy fasz vagyok:-)
Nekem az nem világos, hogy a leválók miből akarnak fejleszteni? Az iparűzési adóból (itt ilyen hírek voltak ugyanis. A leválást éltetők általában vállalkozók, és azt nyilatkozták, hogy majd Tapolcának fog menni az Ipa). Vagy mit fognak kezdeni a Miskolc Holding tulajdonában lévő barlangfürdővel? Megveszik?

Empty 2008.12.08. 22:03:58

brigádvezetô, kösz a minôsítést. :-)

Kispest, Csepel stb. ma a fôváros szerves részei valóban, de csak az 50-es évek óta.

brigádvezető 2008.12.08. 22:04:46

Nem mindegy az neked Matt, hogy miből akarnak fejleszteni ? Miskolcból nem fognak, az látszik, tehát másfelé kacsintanak. Tudomásul kell venni és ha már így alakult, akkor nem kéne előre leszólni őket, lehet, hogy vannak ott jó elképzelések, csak a "nagy"város eddig akadályokat gördített eléjük.

Tudod, nem te élsz ott, tehát ne akarj beleszólni a dolgaikba. Csinálják. Vagy gödörbe ugranak vagy kimásznak belőle :)

brigádvezető 2008.12.08. 22:06:11

Empty !

Igen, az 50-es évek óta. Miskolc 20 éve nem tudta integrálni a fent említett kettőt. Na és akkor most mi van ? Le akarnak lécelni, minek erőlködni ellenük ? Mit nyer a híres eddafalva ezzel ?

Empty 2008.12.08. 22:08:20

brigádvezetô, szomorúnak tartom, hogy kis hazánk tovább atomizálódik. Már most is túl sok helyi önkormányzat van. Ennek nincs értelme. Senki nem akar megegyezni/közösködni másokkal, s külön keresi a boldogulását.

Matt Albie 2008.12.08. 22:11:32

Bvezető:

Nekem tényleg mindegy. Az esetleges remek ötletekről annyit, hogy nem kétlem, hogy vannak, csak a leválást szorgalmazók helyi szálloda és étteremtulajdonosok. Ellenben Tapolcán egy darab normális szálloda vagy étterem sincs (mondjuk Miskolcon sincs, de ez most mindegy).

Tőlem próbálkozhatnak, a leválás úgysem azt jelenti, hogy távolabb tolják Miskolctól...

Empty 2008.12.08. 22:16:20

Mellesleg kizárólag Miskolcon keresztül megközelíthetô. Érdekes lesz a sorsa, ha mondjuk az MKV gazdasági okokra hivatkozva megszünteti a 2-es buszt, s az utat nem újítják fel 20 évente sem.

Építész 2008.12.08. 22:18:39

Miskolcon születtem, de nem ott élek. Valahányszor arra járok szörnyülködöm. Hiába biztatom magam, próbálom meglátni a szépet nem sikerül. A belváros egyes részei szépek, de a múlt-, nem pedig az új épületek miatt. Nincs kitalálva a város. Sem a jelene, sem a jövője. Nem tudja mit akar. A második legnagyobb városunk volt, de csak erodálódik. Hol jár Debrecenhez képest... Az egyetem is csak látszatra van rendben. Építészetileg értéktelenek ott is az új házak. Nem a pénzt hiányolom belőle, az igényszint alacsony. Az igény a szépre, a jóra. Mindenki a megváltást várja, pedig az ott élőknek kell kihúzniuk magukat ebből a helyzetből. Ilyen körülmények közt nem csoda, ha le akar válni egy városrész. Somoskő is levált Salgótarjántól. Az ott élők szerint mennek a dolgok. Talán Tapolcán is fog. Sok sikert, örömöt minden ott élőnek.

boszorka 2008.12.08. 22:23:46

800 ember döntött...jó vicc
de tényleg, miből fogják fenntartani magukat?
vagy 1-2 ember szeretné nagyon megtölteni a zsebeit

Barni 2008.12.08. 22:24:47

Két hónapja voltunk ott néhány napot, de nagyon megbántuk. Jég hideg fürdővíz, és semmi... Azt hittük, ugyanolyan jó lesz ott, mint 15 évvel azelőtt, gyerekkorunkban.
Az ég világon semmit sem lehet csinálni, tényleg egy normális árszínvonalon működő kisbolt sincs, és ettünk egy olyan étteremben, ahol tényleg ott voltak a békebeli '70-es évekre emlékeztető dísztárgyakkal. Igaz ugyanúgy érintetlenül, koszosan lógtak az egykor szebb napokat megért étterem falain.
Nem tudom, hogy tényleg ezt akarták-e az ott lakók, vagy csak néhány emberke szeretne kiskirálykodni ott, mert a miskolci városvezetésbe már nem jutott neki babér.
Mennyi autó van oda bejelentve, mennyi gépjárműadó fog oda befolyni? A helyi iparűzési adó vajon hogy fog bevételt okozni egy olyan országban, ahol általában nem adnak nyugtát a a szolgáltatásokról, vagy a belépőjegy mellé, vagy talán annyi cég illetve gyár működik Tapolcán, ahol lehet ilyen bevétellel kalkulálni? Vagy úgy gondolják, hogy akkora szezon van ott nyáron, hogy irgalmatlanul sok parkoló jegyet árulnak? Vagy örök életükben az költségvetési alapból akarják maguknak tiszteletdíjat fizetni a kötelező önkormányzati feladatok (
Tudják.e az ott lakók, hogy ténylegesen ki fog a leváló részhez még tartozni, és ki nem. Nem fog az fájni neki néhány év múlva, ha teszem azt télen esik a hó, és a miskolci cég a saját területén eltakarítja az utat, az új helyi önkormányzat meg csak pl. másnapra tud "reagálni", vagy ha a kátyúzást majd a saját pénzükből kell az megoldani? Tényleg azt akarták?

jók a fotók, Gyulus 2008.12.08. 23:01:10

jók a fotók, Gyulus

simba 2008.12.08. 23:11:59

Azt tudjátok esetleg, hogy név szerint ki vagy kik ennek a leválási akciónak a mozgatói?

simba 2008.12.08. 23:17:22

Csak azért kérdezem, hogy érdemes-e, értelmes-e velük beszélni a jövőről?

futura 2008.12.08. 23:43:25

Miskolc Tapolcán úgy érzem többen összekeverik a fürdőket.
A Barlangfüdőt nemrég újították fel, világszívonalú!
Ebből máshol a világon, egy kisváros simán megél.
Közel-távol mutass egy fürdőt, ahol barlangba pancsikálhatsz 28-29 fokos vízbe.

www.barlangfurdo.hu/index.php?page_id=172

rexter 2008.12.09. 01:03:39

futuraval kell egyetertenem, egy 3500-s ha jol olvastam ennyi tapolca lakossagszama, egy iyen furdobol siman el tudna tartani magat. persze nem magyarorszagon, hanem valami normalis helyen.

petya 2008.12.09. 01:46:49

Tudod brigádvezető, egy várost az épületeknél is jobban minősítenek a lakói. Amit én látok, az az, hogy a miskolciak kulturáltan vitatkoznak veled, te pedig arrogáns, személyeskedő hangnemet ütsz meg. Bárhol is laksz, nem vagy összetéveszthető velük, még részegen, balesetből sem.

Tirpák kutya 2008.12.09. 01:49:48

A kedvesemmel voltunk nyáron pár napot Tapolcán. Ott is szálltunk meg egy apartmanban, árban és kényelemben tök szuper volt. A Barlangfürdő pedig tényleg nagyon szuper. Idáig volt szép, DE: Egy normális éttermet találtunk, az pedig rohadt drága volt, a másik pedig tényleg 70-es retro kb. ugyanannyiért. 1 db kisboltot találtunk, de ott is alig lehetett kapni valamit. A bódé sorról meg olyan rosszak a tapasztalataim, hogy le sem írom. (mondjuk amíg ott voltunk, addig végig szakadt az eső, de hál'isten a barlangfürdőnek nem volt akadály :)) Nagyon kéne ott valami nagyszabású fejlesztés, mert a Barlangfürdő ok, de körülötte?

gregorio 2008.12.09. 02:16:29

most komolyan. Miskolctapolca teljesen életképtelen egyedül. az tény, hogy a város nem csinál semmit, de ez nem jelenti automatikusan, hogy önállóan majd jobb lesz, sőt. miskolci vagyok, és ugyan jelenleg nem élek ott, még csak az országban sem, de egy rövid ideig, nem is olyan régen, az átlagnál jobban beleláttam az önkormányzat turisztikai jellegű tevékenységeibe, úgy érzem, tudom, mit beszélek.

biztos, hogy a város tehetne többet Tapolcáért, de szerintem teljesen érthető, hogy amikor lett egy kis pénz, akkor a Belvárossal kezdték a felújításokat. pár éve SEMMI nem volt a Belvárosban. most sem az igazi, nincs semmi nagy durranás, de a Szinva terasz, a sétálóvá alakított Déryné utca, a felújított Hősök tere azért már ad egy olyan keretet, hogy ha az egyszeri turista arra jár, nem szalad világgá.
és ahogy már említették előttem szólók, ezen fejlesztések miatt (is) lehet az Opera -és a Kocsonyafesztivált olyan színvonalon megrendezni, ahogy az történik.

nyilvánvaló, hogy ez egy kicsit más tészta, mint maga Tapolca helyzete, de a lényeg, hogy ha nem lett volna, nem lenne ez az elszakadás-mánia, biztos, hogy történtek volna fejlesztések, amint erre lehetőség van. az megint más kérdés, hogy válság van, és talán semmire nem lesz pénz, nemhogy turisztikai fejlesztésre. de ha mégis akad pár száz millió vagy néhány milliárd, azt ezek után biztos nem Tapolcára költi a város, akár leválik végül, akár nem.

és ha leválik? a strand területe Miskolcé, a Barlangfürdő üzemeltetési joga szintén önkormányzati cégé... ezekkel vajon mi lesz?

Kuruttya 2008.12.09. 03:08:03

Offolok egy kicsit, mert az jó.

Matt Albie:
"Vagy menj ki az egyetemre, ami az ország egyetlen egybefüggő campus-a... "

Ez alatt egész pontosan mit értesz? Mondjuk például a Budapesti Műszaki Egyetem campusa az mitől nem egybefüggő, avagy mitől nem campus? Azért, mert nem a pusztában van, hanem a városban? Vagy nemértem. Magyarázd meg kérlek.

qqri 2008.12.09. 03:49:10

Ha jól emléxem akkor Miskolc "rózsadombja" Tapolca, a domboldalban lakik nagyon sok környékbeli tehetős vállalkozó, és gondolom a cégük is oda van bejelentve... ergo most már az új saját kisvárosukban fogják fizetni a tetemes mennyiségű adóikat... Igy utána a saját kisvárosukra fogja költeni az önkormányzatuk, és igencsak látványos lesz a fejlődés a következő 5 évben, mert pl. nem kell az ő pénzüket az Avas panelgettójának és hasonló telepek felujítására költeni... de lehet tévedek...

kaka 2008.12.09. 07:20:53

Ezek az eljárások is szerves részei annak az üzletpolitikának ami mindenhol zajlik ti:-lerothasztjuk-> oszt ócsón megvesszük(kik?)
majd -> mi (?) építünk infrastruktúrát de akkor már senkinek semmi köze hozzá. Tudatos tönkretétele a dolgoknak. Ország eladó!

megmondó 2008.12.09. 07:56:58

Blogíró, brigádvezető, és a többiek, akiket kilóra megvett, vagy behülyített a szarkavaró ügyvédnő és maffiája!

Miskolctapolcáról annyit: kétségtelenül vannak szégyenfoltjai, de arányában nem több és nem kevesebb, mint magának a városnak. Speciálisan Tapolca elhanyagolásáról beszélni hazugság.

A város sztem kapott is Tapolcától, de adott is neki. Emberségesen, testvériesen. Lehet persze arcozni, hogy falusiként majd ti lesztek a királyok (ha nem volna világos, hogy az egész történet polgármesterségről, önkormányzatról, egyszóval újabb pénzszerzési lehetőségről szól, amit majd valahogy privát zsebekbe lehet csúsztatni - meglesz erre az ügyvédnő és barátai esze), csak ha volna bennetek mákszemnyi emberi tisztesség (tudjuk persze, hogy a politika már ezen a szinten sem erről szól), akkor azzal kezdenétek, hogy ha váltok, akkor visszaadnátok mindazt, amit Miskolctól kaptatok. Kezdve a tyúkszaros életetekkel, mert megdöglenétek, ha a miskolci mentőállomás, a miskolci tűzoltók, a miskolci kórházak nem látnának el benneteket.

Miskolc egyetlen kerékpárútja hozzátok vezet.

Még a kettes busz is, amit a miskolci adóforintokból kaptatok.
Nem sorolom.

Kapzsi, harácsoló szarháziak vagytok!
Gerinctelen emberek, akik városi polgártársaitok, minden miskolci arcába köptetek.

Miközben ide jártok dolgozni a városba, ide jártok szórakozni, és képesek vagytok a szemünkbe nézni.

Szégyelljétek magatokat!

paráznabillegető 2008.12.09. 08:07:41

húha, megmondó! :)
de ne aggódj, diósgyőr nem fog vérszemet kapni, ők megmaradnak, így lesz nb1-es magyar focija miskolcnak! :D

tapolca meg váljon csak le. jót fog neki tenni.
meg miskolcnak is.

demizson bobby 2008.12.09. 08:14:39

Teljesen mindegy, hogy hova tartozik, azért Tapolca nem éppen egy Berente!!!
Óriási potenciál van benne, lehet ők úgy gondolják, hogy találnak befektetőt. Ennyi.
Csak nehogy társasházakat építsenek.......

nanemá 2008.12.09. 08:22:22

8 éve csóró pályakezdőként nyaraltunk Miskolctapolcán. Konkrétan Miskolc Egyetemváros kollégiumában volt a szállásunk. Hihetetlen lepusztult volt az egyetemváros és környéke, egyész döbbenetes volt. Mindenhol másfél méteres gaz, eldobált vasdarabok, szemét, kóbor macskák, városnyi méretű szürke lakótelep (Avas), szintén városnyi méretű gyár a város közepén. DE Miskolctapolca és főleg a barlangfürdő nagyon tetszett (pedig az még a felújítás előtt volt. Miskolcra csak muszájból mentünk be, mivel azon keresztül lehetett eljutni Aggtelekre, Lillafüredre, de szinte menekültem minden alkalommal Miskolcról. Hallottam, hogy azóta sok fejlesztés volt Miskolcon, de hihetetlen gáz volt amikor ottjártam.

k_petya 2008.12.09. 08:28:36

Pici gyerek korom óta jártám Tapolcára, a nagymamám élt ott.

Meg tudom érteni az ott élőket, hogy megpróbálnak más útat keresni.

Tapolcát újra ki kellene találni. Igen, ott a Barlangfürdő. És azon kivül? Kellene még néhány "atrakció". Csodás a környék, lehetne a turizmusra építeni vagy pl lovardát telepiteni.
Tényleg kár a moziért is. Ha jól tudom valamelyik egyháznak adják vissza. Pedig olyan isteni hangulata volt nyáron a mozinak (első három sor 2ft).
Az Anna szállót is elbontották. :(

leveliro1 2008.12.09. 08:36:53

Anélkül, hogy konkrét ismereteim lennének, el tudom képzelni, hogy egy kis település jobban tud összpontosítani a saját feladataira, mintha várná, hogy a nagyváros vele foglalkozzon. Tehát elvben jól is kijöhetnek a dologból. Tapasztalataim alapján ez egy dologtól függ: találnak-e egy rátermett polgármestert. Na, ilyen rohadt nehéz találni. De, ha esetleg már most is van egy jelölt, -aki esetleg szervezte a leszakadást- lehet hogy épkézláb ember lesz.

Persze árnyalja a képet az MNO-s cikk, amiből kiderül, hogy a leszakadást az SZDSZ szervezte. Itt már kezdenek kételyeim lenni. Lehet, hogy már megvannak a külföldi befektetők ;-) ?

Kistündér 2008.12.09. 08:52:30

HappyMan

Bocsi, off:

Az oldaldobozokhoz jó lenne egy archívum ha nem nagy gond! Így elég nehéz a postok között mászkálni.

On:

Jelölt? Na ha más ugyan még nincs, az már biztos, hogy megvan. Nem képzelitek, hogy ez az egész ötlet nem a nyerészkedés miatt van? A többi csak körítés...

alfredo 2008.12.09. 08:52:34

Furcsa egyébként néhány miskolci hozzáállása akárdáshez. Úgy tekintik, most, hogy Tapolca leválik, ahhoz már semmi közük. Vagy legalábbis kevesebb, mint eddig.
Nekem meg az a véleményem, Tapolca a leválás után is pontosan ugyanolyan közel lesz a belvároshoz, mint eddig. Ha barlangfürdőzni akarok, akkor ugyanúgy Tapolcára megyek ki, mint eddig. Ezután is max. 10 perc alatt ott leszek, mint eddig.
Ja, meg a másik örökbecsű érvrendszer: az "áruló" tapolcasiak leváltak, hát majd nem lesz nekik a jó helyijáratú buszközlekedés háromszázforintos jeggyel. Kezicsókolom, Tapolca szociológiai értelemben nem egy gettó, nem egy panellakótelep, a helyiek általában nettó másfél-kéttonnás szgk-kal járnak. Akiknek hiányozna a helyi busz, azok nem ők. De lesz busz. Legfeljebb nem helyijárat, hanem helyközi. Így - a távolság miatt - a jegyár is max. 100-150 Ft. Na, erről ennyi.
Jómagam miskolciként (nem tapolcasiként!) teljesen megértem az elszakadáspártiakat. Valóban leszarták a városrészt, évtizedeken át a városvezetők.. Tapolcát fejleszteni kell. Tapolcát fejleszteni lehet, fejleszteni érdemes!

Jonagold 2008.12.09. 08:53:03

Tisztelt Miskolciak!Tisztelt Tapolcaiak!

2008 tavaszán hasonló élményben volt részem Oroson!
Akkor az Orosiak egy csoportja gondolta úgy, hogy talán jobb lenne az önállósodás, jobb lenne Nyíregyháza nélkül. Minden megvolt az új élethez: tervek, költségvetés, profi jogászok, vállalkozók, becsületes, dolgozó orosiak.Sajnos nem sikerült.
Folyamatosan követem a levállással kapcsolatos történéseket és döbbenten állok, (ülök) a magát megmondó-nak tituláló írását követően!
Egy kis pontosítás:
1. A polgármestert nem az előkészítő bizottság, hanem az emberek választják
2. A mentők, kórház,tűzoltők autóbusz a tapolcai adófizetők pénzéből is üzemel. (nem csak a Miskolciakéból)
3. az általad használt hangnem megendehetetlen.
Hajrá TAPOLCA!

alfredo 2008.12.09. 08:59:40

megmondó! Normális vagy Te? Hogy mondhatsz ennyi szemétséget? Káli, a polgármester is megmondta, tapolcának nincs elég pénze önállóan működni, ergo: Miskolc működteti, azaz pénzbe kerüla városnak Tapolca. Vagyis? A leválás azt jelenti, több pénze marad Miskolcnak, nem?
:))))))))))))))))

Vagy pedig a miskolci polgm. hiv. emberei hazudtak és mégiscsak pénzt hozott a városnak tapolca - miközben nem költöttek rá.

alfredo 2008.12.09. 09:03:46

"és ha leválik? a strand területe Miskolcé, a Barlangfürdő üzemeltetési joga szintén önkormányzati cégé... ezekkel vajon mi lesz?"

Az önkormányzati vagyont megosztják. Szerintem úgy helyes, ha a teljes önkormányzati vagyont megosztják. Tehát, ha nem kapja meg a teljes tapolcai önkormi vagyonokat tapolca, csak arányosan, akkor mondjuk a belvárosban és pl. lillafüreden lévő önkormi vagyonokból is kapjon arányosan.

gergo a kolyokkutya 2008.12.09. 09:06:04

megneztem a kepeket. nagyon gaz, egy adag tulzassal nehany helyen mint pripjaty. kar, pedig tizennegy eves koromig borsodban eltem es van par szep emlekem a barlangfurdorol.

phaidros 2008.12.09. 09:08:48

Remélem sikerül nekik. Már csak megmondó miatt is. :)

alfredo 2008.12.09. 09:25:58

Hát igen, néhány brainfree miskolci szerint öbállóan nem mehet a tapolcasiaknak, mert nincs semmi bevételi forrásuk. Bezzeg Miskolcnak! Ott a Lenin Kohászati Művek, azaz izé...ööö...ami a helyén maradt, meg a ööö.... csokigyár, meg a öööö...barlangfürdő! Ja, az már Tapolca...
:)
Ugyan már, mi van Msikolcon, ami olyan gazdaggá teszi őket? Az Avasi lakótelep? A Szondi-telep?

őzgidacska 2008.12.09. 09:39:43

Ez a poszt enyhén szólva csúsztatás. Így az ősz elteltével, a tél beköszöntével nyilván kihalt az a városrész, ami általában turistaszezonban zsong. Pl. Zamárdiban sincs ilyenkor szinte egy lélek sem, mégsem mondanám azt, hogy mindenki leszarja. Csak nem most van az idénye. Emlékszem, mikor még nyitva volt a strand az utolsó éveiben is tele volt strandolókkal, a játszótér környékén (ami szintén fel lett újítva nemrég) és a tó körül is általában rengeteg ember sétálgat.
Annak ellenére, hogy ez egy igazi retró környék, igencsak kedvelt. Nyáron, főleg hétvégente igazi kihívás Tapolcán parkolóhelyet találni.
Tény, hogy lenne mit fejleszteni, javítani, de messze nem annyira rossz a helyzet, mint azt a domboldalon álló 30-40-50-60 milliós kastélyok alapján következtetni lehet. Mert ugye túl nagy így a kontraszt, minimum egy kis Dubai tengerparti plázst képzelne el az ember.
Ha pedig valaki(k) hatalmas fellendülést várnak az elszakadástól, akkor majd kiderül, hogy ezen villák tulajdonosai többségében minimálbérre bejelentett vállalkozók. És szopinyali lesz, bizony.

Neocon 2008.12.09. 09:42:10

Ja, hogy az MNO ennyire tájékozott, akkor jó, már kezdtem megijedni, hogy komolyan kell venni őket. Gondolom meglátták a Feith nevét, emlékeztek rá, hogy egykor 3 évig Szdszes képviselő volt, bár azóta már kirúgták a pártból és a képviselőtestületből is. Megvan az a jól körülhatárolható érdekcsoport Taplocán, akik a leválást forszírozzák és még majd fogják is (mert félreértés ne essék: NEM lesz leválás, hála az ügyvédnő szakmai tudatlanságának és annak, hogy nem vették komolyan az egészet és a jogszabályokat). Persze, hogy mindegyik képviselő meg polgármester szeretne lenni, meg kiskirálykodni, mint ahogy az hazánk majd minden kistelepülésén így van. Én mondjuk elengedném őket, de csak azért, hogy aztán majd sírva könyörögjék vissza magukat.

őzgidacska 2008.12.09. 09:43:17

janecska: te valami nagyon okos boon.hu-s kommentelő lehetsz. Sajnos eltévedtél, menjél vissza szépen.

hami · http://toriblog.blog.hu 2008.12.09. 09:45:33

Üdv,

Pár gondolat:

1) Tapolca leválásával nem kerülne az új település jobb helyzetbe. Meg kell teremteniük jónéhány olyan szolgáltatást, amely jelen pillanatban nincs jelen a kerületben, de mint önálló település, szükségük lesz rájuk (ezek hiánya egyébként komoly ok arra, hogy az önállósodásuk ne sikerüljön). Ilyen pl. az önkormányzat, ilyen az iskolafenntartás, körzeti orvos, stb. Ezek nem kevés pénzbe kerülnek. Azt ugye nem mérlegelte senki, hogy ezeket a funkciókat Miskolcnak a méretgazdaságosság miatt sokkal könnyebb fenntartania.

2) Nem világos a bevételi oldal. Oké, hogy Miskolc egyik gazdagnegyedeként a lakosság nagyobb része tehetős, sőt, valszeg lennének, akik ide jelentenék be a vállalkozásukat (ez persze a helyi adóktól függ. ha ez alacsony , akkor a bevétel is alacsony. Ha ez magas, akkor a vállalkozó megy ki Szlovákiába.), de legyen bármennyire gazdag a település, 3 ezer ember adójából még nem lesz forrás az eredeti célra, a kerület rendbetételére.

3) Fejlesztések: A leválásnak ez a fő indoka. Namost, saját forrás erre nem nagyon lesz. Kisebb dolgokat talán meg tudnak majd építeni (pl. csatornázás), de egy komolyabb fejlesztéshez nem lesz elegendő tőkéjük. Ehhez külső befektető fog kelleni. Kérdés: van e ilyen, lesz e ilyen.

hami · http://toriblog.blog.hu 2008.12.09. 09:51:48

janecska 2008.12.09. 09:25:58

Miskolc a regionális központ szerepköréből él. Egyébként kb. úgy, mint Pécs. De, egy 170 ezres város lehetőségei, legyen bármilyen hátrányos helyzetű térségben, még mindig nagyságrendekkel jobbak, mint ugyanott egy 3 ezer fős kistelepülésé, egyszerűen a központi szerep és a méretgazdaságosság miatt.

A tapolcai elégedetlenség egyébként engem kicsit arra emlékeztet, mint amikor Bp mellett az egyik faluban egy lakópark akart függetlenné válni. Adott ugyanis egy tehetős környék, adott pár ember, akik ebben lehetőséget látnak, és nekiállnak kampányolni,
és adott a helyi önkormányzat, amely híres arról, hogy az egyik legbeszámíthatatlanabb, legtöketlenebb az országban.

grigorij (törölt) 2008.12.09. 10:09:33

Empty 2008.12.08. 21:56:39
Szerinted az utolós tíz évben melyik kerület fejlődött legjobban? Melyik lett gazdag, üzleti negyed, lakóparkokat, utakat szórakozóhelyeket építő kerület?
A belváros vagy a XIII. kerület?
Most ez a fejlődés megy tovább a XV és a IV kerület felé! Mert vannak utak, mertó, autópálya stb. És rengeteg beépíthető terület!
Szóval az a külső lepusztult kerületes duma nagyon beteg...

grigorij (törölt) 2008.12.09. 10:13:35

Tapolcáról csak annyit, hogy én, ha lehet elugrok egyet fürdeni... Viszont a marketing az borzalmas! Volt, hogy sok száz kilóméter után derült ki, hogy épp akkor vannak zárva... Legutóbb meg kiderül, hogy már kora délután bezár a pénztár, úgy kellett bekönyörögnünk magunkat!
Ja és lehet, hogy csodás lett, de az árak borzasztóak!
És valóban nincs étterem, rossz a közlekedés. Pár éve szándékosan Tapolcán vettünk ki szobát, de a fürdésen kívül állandóan autózgatnunk kellett!
A belváros viszont csodás lett Miskolcon! És végre vannak fasza éttermek is!

grigorij (törölt) 2008.12.09. 10:18:48

Említette valaki Lillafüredet...
Hát ott, kb 7 éve nagyon megjártuk!
Ami jellemző volt akkor egész Miskolcra!
Valamilye hosszú hétvégés übbep volt, azt hiszem ősszel... Csodás idő, túristák tömege!
Kimentünk Lillafüredre, megnézni a barlangot.
Ott a gondnok, aki közölte, hogy a barlang zárva! Mert hétvége van és ők is pihenni akarnak...
Próbáltuk meggyőzni, hogy ünnep, meg túristák és ugye az idegenforgalom... Erre beszólt bunkó módon, mire a kb 40 fős tömegből hárman, 100 kiló feletti férfiak "rávettük", hogy nyissa ki az intézményt...
Nyüszített, de megtette...
Sajnos, ha egy város leszarja az idegenforgalmat, akkor annak vezetői nem alkalmasak a munkájukra!

leveliro1 2008.12.09. 10:55:39

Honnan lesz pénz?

Nem biztos, hogy a pénzen bukik el minden. Pl. jönne a befektető, de a polgármester leszarja, vagy vastag borítékot vár, stb. Simán lehet ez is mögötte.

De a másik oldal: arra várnak, hogy jó sok földet átminősíttessenek építési telekké, és már nőhetnek is a lakóparkok. Erre is van esély.

hami · http://toriblog.blog.hu 2008.12.09. 11:05:05

grigorij 2008.12.09. 10:18:48

Miskolccal tipikusan ez a gond. Elméletben mindenki szeretne idegenforgalmat, de a gyakorlatban nem tudják mi az.
1) Hiányzik az egész kultúrája.
2) Nincs imidzs építés. Miskolcról a magyarok többségének negatív véleménye van - ez nyilván egy sztereotípia, ami a szocializmusban gyökerezik, akkor volt Miskolc az "acélváros". Ráadásul Miskolc általában negatív kontextusban szerepel a hírekben, lásd cigányproblémák, holott ez a problémakör X darab másik várost is legalább ennyire sújt (Pécs, Nyíregyháza, Budapest bizonyos kerületei, stb.).
3) Alig vannak szálláshelyek, és éttermek. Ha nincs szálláshely, akkor hogy akar a város az idegenforgalomra építeni? Éttermek: érdemes lenne megnézni Kassa belvárosát: tele van kiülős helyekkel, és közben zenél a dóm előtti szökőkút. A miskolci bevárosban kiülős hely alig van. Lillafüreden csak bazársor van, Tapolcán dettó.
4) Az idegenforgalmi szempontból frekventált helyek le vannak nagyon pusztulva. Nem csak Tapolca, hanem Lillafüred is pl., más helyek, amelyek nem is frekventáltak, csak benne van a potenciál, pl. a Kisavas, vagy a vár környéke méginkább el vannak hanyagolva. Igazából nem is csak az a gond, hogy le vannak pusztulva, hanem az, hogy gyakorlatilag nincs ott semmi, ami ott is tartaná a túristát.
5) Úgy általában az általánosságok kimondásán túl nincs idegenforgalmi koncepció. Az operafesztivál jó dolog, de önmagában kevés. A Barlangfürdő jó dolog, de önmagában kevés. Az a baj, hogy ezek nem állnak össze valami egésszé. Nincs pl. szálláshely építés, Tapolcát rendbeszedni (akár magántőke bevonásával) szintén nem tartana semmiből sztem. Persze, ha fontosabb a közvagyon szétlopása, akkor igen.

Ettől függetlenül remélem, hogy Tapolcát nem engedik függetlenedni, mert azzal csak adnának egy pofont a szarnak.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.12.09. 11:19:48

Nem ertem miert kellene sirni a kisbolt miatt. Nyilvan nyilik majd, ha lesz kereslet.
Kb 1km-re ott van a Teszko, 3-ra meg cora, meg akarmi... ott van a szomszedba Miskolc.

Nem leszarom, hogy milyen telepules az ahol vasarolok, vagy epp a gyereket setaltatom?
Mi neha ugyanugy ki fogunk menni kacsakat etetni, illetve szornyulkodni a kihalt park miatt. :-( Akkoris ha egy varos lesz akkoris ha kulon.

Ipar:
Van ott egy kobanya. Azt gondolom Tapolca teruletebe kerulne, szoval kapna valami kis iparuzest is.
Meg aztan ott vannak a parszazmillas villak. Azok szja-jabol is csurran cseppen valami.
(bar lehet hogy azok a villak nem a bevallott jovetelembol epultek fel.)

Szoval en valojaban leszarom ezt az egeszet.
Ha akarnak csinaljanak sajat iskolat. De minek?
Szerintem eleg lenne minden 5. onkormanyzatot megtartani, a tobbi polgarmestert, jegyzot, stb.. meg kirugni a picsaba. Menjenek a foldekre kapalni.
:-(

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.12.09. 11:22:36

Ja igen. Lillafured teljesen ugyan olyan mint Tapolca.
Ugyanazok a 70-es 80-as evekbol ottmaradt ajandekos bodek, lepukkant szar az egesz. :-(
Gicces palotaszallo.

alfredo 2008.12.09. 12:02:14

őzgidacska 2008.12.09. 09:43:17
"janecska: te valami nagyon okos boon.hu-s kommentelő lehetsz. Sajnos eltévedtél, menjél vissza szépen."

Kedves őzgidácska! Ha megengeded, ott kommentelek, ahol akarok. pölö a boon-on nem akarok. Ezért nem is kommenteltem még ott soha.
Ha a hsz-ommal kapcsolatban van valami ellenérved, arra majd szívesen válaszolok. Meg ne haragudj, de a személyeskedéshez nincs kedvem.

alfredo 2008.12.09. 12:10:28

hami · toriblog.blog.hu 2008.12.09. 09:51:48


Én úgy gondolom, léteznek és virulnak ma Magyarországon 170 ezresnél kisebb lélekszámú települések is. Ezzel szemben Miskolc maximum létezik, de nem virul.
Elfogadom, hogy Miskolccal együtt többre vinné Taplca, mint egyedül. DE csak akkor, ha ehhez Miskolc is partner lenne. De Miskolc nem az. Tapolca ma annyira elhanyagolt, hogy az már túlmegy minden határon. Ennél még egyedül is sokkal többre lesznek képesek. De csak akkor elsznek egyedül, ha a miskolci városvezetésben továbbra is ilyen fafejűen néznek a városukra. Ha egy kicsit is eszmélnek, akkor rájönnek, hogy teljesen mindegy, Tapolca városrész-e avagy önálló település, akkor is ugyanolyan közel van Miskolchoz, Miskolc számára az idegenforgalmi vonzerőt jelenti még az önálló Tapolca is. Ugyanis akik a Barlangfürdőbe ellátogatnak, de nem csak egy reggel-este útra érkeztek, azok bemennek a városba is, fogyasztanak, megszállnak, elmennek a várba, vmely fesztiválra, stb. Miskolcnak elemi érdeke együttműködni az önálló Tapolcával is! Csak most már majd Tapolca diktál. Mert Káliék elcseszték.
Kérdés egyébiránt, ha Tapolca annyira csak teher Miskolc vállán, annyira csak a pénzt viszi, akkor Miskolc miért ragaszkodik hozzá foggal-körömmel? Te mit gondolsz, miért?

alfredo 2008.12.09. 12:34:57

brigádvezető:

"Miskolcnak ez az egyetlen vonzereje. Az acélváros a világ legrandább piszka, ez a barlangfürdő volt, amiért az ember néha arramerészkedet."


Gondolod, most már akkor nem mennek el az emberek a barlangfürdőbe? Csak azért, mert más a település neve? Pedig a barlangfürdő ugyanott van, nem tolták le a térképről...

Neocon 2008.12.09. 12:47:35

Mondom mindegy, hogy mi lenne ha leválna, mivel törvényesen erre nem lesz lehetősége, hála a leválást szervező bizottság alkalmatlanságának. És szerintem presztízsből nem akarják elengedni Tapolcát.

alfredo 2008.12.09. 12:56:41

Kiírták a népszavazást, az eredménye ismert. Ha mindezek után akadályt gördítenek a leválás elé (bármennyire is törvényes módon is), avval nem érnek el mást, minthogy két év múlva egy újabb népszavazáson mégdurvább vereséget szenvedjen a városvezetés, plusz országosan járatnák le magukat, hiszen kívülről csak annyi látszana, nem veszik figyelembe a népakaratot.

hami · http://toriblog.blog.hu 2008.12.09. 13:23:33

janecska 2008.12.09. 12:10:28

- Azt mondod, hogy a miskolci önkormányzat, és a közgyűlésben helyet foglaló pártok nem képesek a várost jól irányítani. Ezzel egyetértek. Következik ugyanakkor ebből, hogy egy ezzel elégedetlen városrésznek le kell válnia? Nem. Mi ennek a megoldása? Olyan embereket kell beválasztani az önkormányzatba, akik értik a dolgukat. Lehet civil szervezetet is alapítani akár, stb.
- Azt mondod, valszeg Tapolcának is jobb, ha marad, mert mégiscsak nagyságrendekkel nagyobb forrásokat lehetne elvben rá fordítani - vagyis egyetértesz velem.. Tehát jó nekik a leválás? Nem.
- Azt mondod, a közigazgatási határok nem számítanak. Egyetértek. Hozzátennék valamit: plusz egy önkormányzat megalakulása ezen a helyzeten nyilvánvalóan rontani fog.
- Népakarat: szó nincs itt semmilyen népakaratról. Két volt SZDSZ-es figura akciója az egész (ezen a blogon van erről bejegyzés, érdemes elolvasni). És nem hófehér alakolról van szó, az egyik jogerősen el volt ítélve közokirat hamisításért talán (Feith Károly a neve asszem), a másik az a Köteles Péter, aki az SZDSZ korábbi elnökválasztásán lett hírhedt. Hogy ezek az emberek miért erőltetik a leválást, az szerintem teljesen egyértelmű: a saját politikai céljaik miatt. Valszeg vannak emögött más célok is. De ez nem népakarat. Csináltak egy kampányt, a város meg nem (ez megint káliék töketlenségét mutatja - de valszeg bíztak abban, hogy ugyanaz történik, mint az előző népszavazáskor, vagyis hogy leszavazzák az elképzelést).

hami · http://toriblog.blog.hu 2008.12.09. 13:30:16

Neocon 2008.12.09. 12:47:35

Miskolc ugyanolyan egyesített város, mint Budapest. 1950-ben csatoltak hozzá egy csomó városrészt (mint Bp-hez 49-ben), ha Tapolca kiválik, az akár lavinát is elindíthat, és egy Szirmának, vagy Bükkszentlászlónak pl. saját önálló települési múltja is van, szemben Tapolcával.
Szerintem egyébként a települések leválását nem lenne szabad hagyni, meg kell változtatni a törvényt. Éves szinten sokmillió plusz pénzkiadás egy újabb önkormányzat üzemeltetése, semmi plusz előnnyel. Eleve az országban meglevő önkormányzatok számát kb. a tizedére kellene csökkenteni.

janecska · http://6zqhx3 2008.12.09. 14:09:33

hami · toriblog.blog.hu 2008.12.09. 13:23:33


1. Nem azt mondom, h az egyetlen megoldás a leválás, hanem azt, h jelenleg teljesen érthető és helyes. Az pedig nevetséges, hogy olyan embert választanak be a közgyűlésbe, akivel előrébb jutnak. Tudtommal Görömböly és Miskolctapolca egy választási körzet, az a fél képviselő pedig édeskevés a többséghez a közgyűlésben.

2. Igen, azt mondtam, ha Miskolc vezetése okosabb lenne, jobb lenne tapolcának Miskolccal együtt. Ahogyan az is igaz, ha nagyanyámnak tökei lennének, ő lenne a nagyapám. Csakhogy nem ez a helyzet, így tapolca külön érvényesülhet csak. Mert, h Miskolccal együtt mire megy (romhalmaz), az láthatjuk.
3. Nem látom be, hogy egy új önkormányzat önmagában rossz lenne. Ha mégis, akkor szüntessük be az országban az összeset és már itt is van a Kánaán.
:)
4. A népszavazás a népakarat közvetlen kifejezési formája. Ezen döntött a többség. Ha szerinted valóban nem ez a népakarat, hanem az, hogy mit mond a városvezetés, akkor valóban nem tudjuk megérteni egymást.


ui: Szerintem teljesen indifferens, h Feith szdsz-es volt-e korábban avagy sem.

janecska · http://6zqhx3 2008.12.09. 14:11:58

hami:
"Eleve az országban meglevő önkormányzatok számát kb. a tizedére kellene csökkenteni."

Ha nem is a tizedére, de a töredékére. Ebből azonban nem következik automatikusan a településszám-csökkenés.

Empty 2008.12.09. 15:10:06

grigorij 2008.12.09. 10:09:33

Irónia volt, arra utaltam, hogy lehet mindig találni okot a szétválásra.
Szerintem nem fokmérôje a fejlettségnek, hogy hol van több lakópark, s bevásárlóközpont.


Nem vagyok miskolci, budapesten születtem, s itt is élek. Kezdeményezni fogom a XI. kerület kettéválasztását, s a Kelenföldi pályaudvartól nyugatra esô rész önálló várossá nyilvánítását mert elegem van.

[:-)]

Empty 2008.12.09. 15:40:59

Még egy megjegyzés:

Miskolc az 1800-as évek végén megvásárolta a mai Tapolca területét a munkácsi püspöktôl.

janecska · http://6zqhx3 2008.12.09. 16:12:20

"Miskolc az 1800-as évek végén megvásárolta a mai Tapolca területét a munkácsi püspöktôl."

Így történt. Várostörténeti érdekesség. Semmi jelentősége ma már.

Empty 2008.12.09. 16:20:18

Igazad van. A tegnapelôtt történtek mit sem számítanak holnapután.

[Vagy akár ma. :-)]

hami · http://toriblog.blog.hu 2008.12.09. 16:36:24

janecska · 6zqhx3 2008.12.09. 14:11:58

1) Érthetőnek még csak - csak érthető, de hogy helyes? Ezt azt hiszem elég hosszan kifejtettem, miért nem. Nem tenném meg még egyszer.

2) Miskolc nélkül még kevesebbre fognak menni.

3) Pedig elég egyszerű belátni, hogy hivatalok, intézmények osztódása az állami újraelosztást és a bürokráciát növeli csak, pozitív hozadéka nincs. Itt konkrétan meg arról beszélünk, hogy jó eséllyel nem éppen hófehér múltú emberek próbálnak hatalmat szerezni, amiből bármi lehet állami források lenyúlásától kezdve, ingatlanspekuláción át adott esetben a Bükki Nemzeti Parkhoz tartozó területek beépítéséig - mert ugye ilyen is fog Tapolcához tartozni, ha független lesz.

4) Több, mint 2 ezer választásra jogosultból 800 döntött így. Ez a jogszabályok szerint többség. Valójában nem az, mert jóval kevesebb, mint 2 ezer fele. Mindegy, ezen nem akarok vitatkozni, de ez is nonszensz.

5) Mint ahogy Empty is utalt rá ironizálva, az nem működik, hogy ha pár embernek olyanja van, akkor leválik egy településről és alapít egy újat. A demokrácia nem arról szól, hogy mindenkinek szabad mindent. Több ok miatt sem értem a tapolcaiak indulatait, mert gyakorlatilag egész Miskolc el van hanyagolva, nem Tapolca az egyetlen ilyen része a városnak, sőt, még csak nem is a legelhanyagoltabb. Most ilyen alapon akkor váljon le minden olyan kerület, ahol tehetősebbek élnek (mert itt gyakorlatilag erről szól a dolog), majd a város dobja le magáról a lyukó völgyet és a szondi telepet? A dolgokat nem lehet így intézni. Én értem, hogy manapság senki sem hisz a társadalomban, és leszarja a közösségi érdeket, de azért gondoljunk már bele ebbe, hogy ez hova vezet..

6) Már valaki említette. Ha Tapolca függetlenné válik, akkor milyen formában szeretné igénybe venni azokat a közszolgáltatásokat, amelyeket Miskolc nyújt? Mert ha független település lesz, akkor fizetnie kell majd érte. Biztos hogy ez jó ötlet?

janecska · http://6zqhx3 2008.12.09. 16:38:50

Hát annak, hogy Miskolc valaha, kétszáz éve megvásárolta azt a területet, ahol ma Miskolctapolca található, valóban semmi jelentősége nincs abból a szempontból, hogy érvényes lehet-e egy, az önállósodásról szóló népszavazás a városrészben. Függetlenül attól, h emiatt ki akarod fordítani a szavaimat és olyan kijelentést kívánsz nekem tulajdonítani, amit én nem mondtam.

Empty 2008.12.09. 17:16:51

janecska, szerintem van jelentôsége, szerinted nincs. Nem akarom kiforgatni szavaid. Lásd: [:-)]

Olyan szempontból van jelentôsége, hogy a terület megvásárlásakor a hely lakatlan volt, csak a fürdô létezett. Tehát nem egy létezô, lakott települést csatoltak a helyiek akarata ellenére egy városhoz.

alfredo 2008.12.09. 20:12:00

OK, de ennek szerinted milyen következménye van egy mai népszavazásra nézve?

alfredo 2008.12.09. 20:23:12

hami!

1. Valóban kifejtetetd. Én meg cáfoltam. Ennyi.

2. Még ez is lehet. Bár szerintem a 0-nál kevesebbet nehéz elérni. De ez legyen az ő gondjuk, nem? Miskolcnak pedig így jó, hiszen Káliék is megmondták, Tapolca csak miskolci segítséggel tud működni, azaz Tapolca pénzbe kerül Miskolcnak. Most, hogy leválnak, nyilván óriási összegeket takarít meg a város, amit ezentúl magára költhet. Bizonyára világkiállítást rendeznek belőle, meg Olimpiát.
:)
3. Ez így, lecsupaszítva persze igaz. Javaslom hát, szűnjön meg az összes önkormányzat az országban, plusz maga az állam is, úgy nyilván rengeteg pénzt lehet megtakarítani. ;)
De komolyan! egy ötezres településnek persze, h szüksége van saját önkormányzatra, saját polgármesteri hivatalra. Ez olyan befektetés, ami megtérül. Mert olyan önkormányzatuk lehet, aki rájuk figyel. Eddig ugye volt egy képviselőjük, az inkább görömbölypárti volt, mint tapolcapárti. De ha nem így lett volna, akkor is sokra mentek volna vele a közgyűlésben. Bizonyítsak? Nézd meg Tapolcát!

4. Ezek a népszavazási szabályok. Aki el akart menni voksolni, az elment. Aki szükségét érezte, h nemmel szavazzon, az elment és nemmel szavazott. Aki nem ezt tette, az nem érezte ennek szükségét. A szavazók többsége igennel szavazott. Ennyi.

5. Nem pár embernek volt olyanja, hanem népszavazást tartottak a kérdésről.

6. Erről nyilván megegyezik majd Miskolccal.

+1. Miért fáj Neked, ha Miskolctapolca nem akar maradni továbbra is a langyos posványban, hanem előre akar lépni? Mitől lesz Neked ettől rosszabb?

Edd China 2009.01.24. 03:02:32

Én pedig kezdeményezem Hejőcsaba leválását Miskolcról, mert nincsenek fejlesztése, az utak szörnyűek és még sorolhatnám. Nyúlásziné meg egy szar. Mintha nem is lenne... Ja, de, mert a cash-t felnyalja, a többi meg nem számít.

Itt nem lenne probléma, hogy miből él majd meg a városrész - Holcim. Talán inkább az lenne, hogy Miskolc miből...

Tapolca pedig tényleg rémes. Gyönyörű lehetne... Valamint tényleg nincs ott igazából semmi. Poshadt vizű tó, szemetes, igénytelen retro park. Aki járt arra tudja miről van szó... Kár érte.
(Ez meg csak úgy eszembe jutott: az a szobor amit pár éve elloptak a tó mellől, a vízbe lépő lány vagy mi, hogy lehet hogy nem került elő? A feldolgozóban nem tűnt fel hogy ez - ha szét is vágták - valójában mi lehetett?)
süti beállítások módosítása