Ferde villamos épülhet a Szent István tér és az Avasi Kilátó közé. A cél, hogy legyen összeköttetés a belváros és az Avas között. De kinek? Eleve ki az, aki úgy megy haza, hogy kétszer szálljon át, amikor a 35-ös busz kiváló közvetlen összeköttetést ad a belváros és az Avas városrész között? Egy másik lehetőség: ez egy újabb turistalátványosság lesz Miskolcra. A kérdés már csak újra az, hogy kinek? Az Avas Kilátó ugyanis elhagyatott környék, alig jár oda emberfia. A tornyot ronda graffittik díszítik, a parkolója üres, a parkja gazos, lepukkant. Ezért fölösleges odaszállítani azt a rengeteg turistát, aki felkeresi Miskolcot...
Na de van avastetői rekonstrukciós program, épül a kilátóhoz majd egy csomó minden, például buszforduló. Ez például ide felesleges, s később is csak kidob vele az MVK több tízmilliót évente a sok üresen közlekedő busszal, inkább építsenek 1-2km villamossínt a Szondi utcától Felsőzsolca és az autópálya felé, hogy az ottani több ezer négyzetkilométer parkoló esetleg P+R-ként tudjon funkcionálni.
Ez a ferde villamos ötlet nem fér a fejembe. Az Avas Szállót a befektető otthagyta, hiába nyert többszáz milliót uniós pályázaton. Elfogyott a pénz? A sajátból kéne kipótolni? Nehogy visszakérje az EU a jussát... Bigatton Bruno patkányt tenyészt a hajdan patinás, általa a rendszerváltás mocsarában bagóért "privatizált" Aranycsillag Szállóban, és még börtönbe se került a tranzakció miatt senki. A Szent István téri szállodát a tervek minősége alkalmatlanná tette a megvalósításra, és a diszkont hotellel sem tudjuk, mi a helyzet. Szóval ezt a szállodahelyzetet kellene tisztába tenni, mert amíg nincs vendég a belvárosban, addig nincs az az isten, hogy olyan jó ötlet lenne ez a domboldali járműféleség. Még ha normális villamos menne fel az Avasra, ami a Tiszaitól indul, s végigmenne a kilátótól a Szent György utcáig, majd az egyetemig, annak lenne értelme, de ezt így nem értem az istennek se, pedig sokat gondolkoztam rajta.
Szóval maradjunk annyiban, hogy először lássuk az új Szent István teret, amiről egyébként sem tudunk sokat, aztán lássuk az Avastető rehabilitációját! Ha ezek készen vannak, építsünk legalább 1db négycsillagos, külföldi vendégek és üzletemberek fogadására alkalmas hotelt a belvárosba, majd próbáljuk meg elrabolni a pesti, egri, hortobágyi turistákat, hogy legyen értelme ennek a turistaszállító ferdeakárminek. Csak szépen sorban, előbb induljon el a 40 milliárdos Zöld Nyíl, aztán jöhet a Ferde Nyíl.