Megszólalhat egy BOON-cikk kapcsán mindenki, hogy mit gondol a miskolci villamosprojektről.
A cikk persze egyoldalú, mint ahogy a Borsod Online sem a magas színvonalon megírt cikkeiről és képzett újságíróiról híres. A cikk csak a kétségeknek ad hangot: nagy baj van, félnek a diósgyőriek, mert a villamos-hosszabbítás miatt beszűkül az Árpád utca.
A tények makacs dolgok, és mást mutatnak. Ha valakinek lenne annyi esze, hogy átgondolja a "szűkülést", kiszámolná: ma van két sáv az autóknak és buszoknak, ezután lesz még kettő a villamosnak, tehát négy. Kettő helyett négy, ez a nagy "beszűkülés", ezzel fosatja a BOON a jónépet. Miskolcon senki nem tudja ezt kiszámolni. Még Szabados Gábor újságíró sem, aki hozzátette a magáét a hozzászólások között.
Aki rosszul jár: a járda az egyik oldalon leszűkül, a gyalogosok ezentúl nem fogják tudni maguk előtt keresztbe tartva hazavinni a létrát, így hát az Árpád Utcai Létracipelők jól meg lettek szívatva. Mert ész kell hozzá: a négy több, mint a kettő. Tehát nem szűkül be, csak valószínűleg van valaki, aki jó pénzt szeretne húzni egy kis zsarolásból, nyilván ott lakik a környéken.
A kedves - jellemzően jobboldali szimpatizáns - kommentezők ez esetben is kapva kapnak az alkalmon és telehazudják a BOON-t. Pölö valaki (véletlenül) azt hazudta, hogy a belvárosi rekonstrukció nem EU-támogatással épült. Egy másik keveri a költségvetést az adóssággal, míg egy harmadik szerint inkább épüljön a Tesco-hoz egy új villamosvonal. Biztos oda jár vásárolni.
Én azt szeretném, ha az én avasi lakásom és Miskolc-Tapolca között lenne villamosvonal, mert nekem meg az lenne a jó.
Mi? Hogy ez a Tiszai-Diósgyőr vonal szétrohad, és fel kell újítani??? És, hogy csak úgy ad gyenge 30 milliárdot az Európai Unió ehhez a 34 milliárdos építkezéshez, ha vonalépítés is történik? Negligáljuk, barátaim! 30 milliárdot bárhol találunk majd az utcán is, csak 12-szer kell megnyernünk a lottóötöst, és felajánlhatjuk az új miskolci villamosra. Na ez a csodálatos és szent küldetés!
Jellemző: megjelenik az ostobaság, és megpróbál a fejlődés, a fejlesztés és egy jó elé keresztbefeküdni, lásd még az M0-ás körgyűrűt, ahol egy környezetvédő szervezet szarja le nagy ívben, hogy 2 millió ember megfullad a benzingőzben, hogy a dugók miatt háromszor annyi káros anyag kerül a levegőbe, mint dugó nélkül, ő több ezer(!) ember érdekeit nézi: ne épüljön arra az M0, amerre.
Itt ugyanez a helyzet.
Egyszer egy BOON-munkatárs is elővehetné a számológépét és az eszét (vagy a másét, ha nincs neki), és kiszámolhatná: a 4 (négy) több, mint a 2 (kettő).
Ettől a "szűküléstől" félnek a diósgyőriek.