Borsodblog

Már nem kerül fel több bejegyzés e blogra. Köszönet mindenért az olvasóknak, a kommentelőknek és az Indexnek. Hát ennyi.

Hírek

Címkék

100 éves a dvtk (12) alakszainé oláh annamária (1) amerika (2) aragó (1) árvíz (5) auchan (3) autógyár (2) autópálya (1) avasi lakótelep (7) avas online (2) ave (2) belváros (14) beruházások (12) bevásárlóturizmus (1) bkv (1) bodonyi csaba (1) boon (6) bor (3) borsodi találmány (1) borsodi vajda (3) borsod megye (1) bricostore (1) buday péter (1) bükk (3) bundavád (1) bűnözés (9) cora (2) csutorás géza (1) decathlon (2) demokrácia (1) demonstráció (2) diósgyőr (10) dlusztus imre (1) dsm (1) dvtk (20) edelény (2) egészségügy (3) emasa (1) encs (1) erika (1) európai (2) felsőzsolca (3) fészekrakók (2) fesztiválkatlan (1) fidesz (8) foci (6) ftc (1) gergely zsolt (2) grósz károly (1) gúr (1) hellókarácsony (2) hipermarketek (4) horn gábor (1) horváth aladár (1) hotel (2) ikeron (1) illegális hulladék (3) itc (2) ivs (1) jobbik (6) juga györgy (2) káli (11) kállai csaba (1) kemény dénes (1) keresztury tibor (2) kisteleki (2) kis szilvamag (1) kocsonyafesztivál (3) közbiztonság (9) közlekedés (10) kriza ákos (3) kulcs magazin (1) kutasi róbert (1) láev kisvasút (1) lenártek andrás (1) lillafüred (5) lkm (2) magyarfoci (7) máv (1) megye (2) men (1) menzareform (1) metro (1) micsuda blog (1) mikom.hu (3) minap (1) miskolc (6) miskolccard (1) miskolci egyetem (2) miskolci fidesz (4) miskolci média (1) miskolc holding (1) mlm (1) mlsz (3) moldova györgy (1) molnár oszkár (2) motorosok (1) mszmp (1) mszp (5) munka (5) munkahely (8) nagy kálmán (4) napelemes cserép (1) népkert (2) nfü (2) ódor ferenc (1) oktatás (1) olaszliszka (2) orbán viktor (2) parkolás (6) parlament (1) pásztor albert (3) pataky attila (1) patkó gyula (1) pelczné gáll ildikó (5) piac (2) putnok szilvásvárad vasútvonal (2) reac (1) rend (5) rendőrség (8) romák (16) sajóbábony (3) sajókaza (1) sajtószabadság (1) segélyek (5) selyemrét (1) shell (1) simon gábor (1) strand (2) szegregáció (1) szemét és kosz (4) szepessy zsolt (1) szerencsi többcélú kistérségi társulás (1) szeviép (2) szinay attila (1) szlovákok (1) szűcs (1) tahóbarbár miskolciak (7) tapolca (14) tasz (1) tavaszi zsolt (1) távfűtés (1) tesco (2) tipp újság (1) tokaj (7) tomcat (1) tömegközlekedés (10) tornyi (2) történelmi avas (3) tóth lászló (1) turizmus (15) újpest (1) unió (2) uszoda (4) valenciennes (1) vihar (1) villamos (9) vilmány (1) waschler tamás (1) webshop (1) zsiga marcell (2) Címkefelhő

EZ A BLOG BEFEJEZVE. NINCS TÖBB BEJEGYZÉS.

2009.10.02. 17:57 HappyMan

Megszűnik a villamosközlekedés Miskolcon?

Címkék: orbán viktor villamos pelczné gáll ildikó

Az ember nem hisz a szemének. Olvasom a HVG múlt heti számát, a 72. oldalon a miskolci Pelczné Gáll Ildikó nyilatkozik, és szívbaj nélkül közli: ha tavasszal a Fidesz alakít kormányt Magyarországon, a Fidesz-kormány visszafogja a 4-es metró építését és a miskolci villamosprojektet. Az indok: presztízsberuházás. Mi van? Mondott ő néha butaságot, de ez mindenen túltesz, ez már nem butaság, hanem bűn.

Nem tévedés: Pelczné Gáll Ildikó 2006-ban Miskolc belvárosi képviselőjelöltje volt és várhatóan 2010-ben is az lesz. A villamos az ő oly nagyon áhitott körzetén halad át, Miskolc sétálóutcáján és központján, a Széchenyi utcán, ahol a miskolci kereskedők jó része még a válság ellenére is tartja magát. Ha valakinek elemi érdeke a villamosközlekedés, akkor az ő ebben a forgalomcsillapított zónában élő választóinak bizonyosan. De nemcsak nekik: a Szinva völgyében húzódó város fő ütőerén végighaladó villamosvonal az egész város tömegközlekedésének legfontosabb szegmense, a város 2 villamosvonala és 38 autóbuszvonala közül a síndöcögényeket a miskolciak közel ötöde használja (lásd a lenti grafikont).

A miskolci villamospálya borzalmas állapotban van, egyre gyakrabban fordulnak elő kisiklások, volt már kisiklás Diósgyőrben, a belvárosban és a Tiszai pályaudvarnál is. Méregdrága pályafelújítására nincs pénz, hiszen közel 10 kilométeren kellene kicserélni a síneket. Új villamosok beszerzése sem ártana, hiszen a fideszes együttállás idején - amikor a kormányt és a városvezetést is Orbán Viktorék adták - Miskolc használt leselejtezett bécsi villamosokat vásárolt. Érdekes, hogy korábban, amikor Debrecen új villamosokat vásárolt, a jobboldali városvezetéstől a borsodi megyeszékhelyen csak használt villamosokra futotta, de a Tátrák ideje is hamarosan lejár.

Miskolc 40 milliárdja

Több, mint 30 milliárdba kerülne a villamamosok cseréje és a sínpálya felújítása. Éppen ezért jött kapóra az Európai Uniós pályázat, amely villamosrekonstrukcióra lehet pályázni, de csak akkor, ha új pálya is épül, azaz a vonal meghosszabbodik. Miskolc pályázott és nyert 40 milliárdot, gyakorlatilag a városvezetés minden kívánsága teljesült. Új alacsonypadlós villamosok, új villamosmegállók és plusz másfél kilométer, nagyjából ezek a legforgalmasabb adatok a projektet illetően.

Narancssárga nem a miskolci villamos megújulására. A Zöld Nyílnak vége?

A miskolci Pelczné bedobta a köztudatba, nem volt szívbajos: ha nyernek, a miskolci 40 milliárd ugrott, lófasz lesz Miskolcnak, nem új villamos. Nem egy lokálpatrióta. A legnagyobb gond, hogy a város fideszes értelmisége nem érti, miért van szükség erre a villamosprojektre, olyanokat hallottam, hogy például elég lenne egy olcsó síncsere, vagy, hogy a használt pesti Ganz villamosok is jók lennének ide vidékre, meg lehetne egyezni a pesti nagy testvérrel. Szóval ne a ződnyíl, mert azt nem ők találták ki.

Miskolc 6 milliárdja

További 6 milliárdot vonnának el Miskolctól, természetesen ezt is az ország szörnyű helyzete miatt. Ugyanis nemcsak a villamosprojektet, hanem a városszépítő beruházásokat is leállítanák, amely jelen állás szerint további 6 milliárdot venne el a Fidesz kormány Miskolctól. Pedig éppen ő méltatlankodott nemrég, hogy nem halad elég intenzíven a Fidesztől 2002-ben megörökölt belvárosi romváros MSZP-s városvezetés által történő felújítása. Most megint leállítja a Fidesz a belvárosi rekonstrukció. Úgy tűnik, megőriznék az utókornak az itt-ott még megtalálható, málladozó, lepusztult részeket. De ez most mellékvágány, hagyjuk is, már mínusz 46 milliárdánl tartunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Álompár. 46 milliárd mínuszt ígérnek Miskolcnak. (fotó: NOL)

Érdekes módon a helyi újságírók nem olvasnak HVG-t, mert a borsodi sajtóban nem jelent meg sehol ez a gyalázat. Pedig elvileg az újságírók és a városban élő civilek is támogatják a közösségi közlekedés ügyét és a környezetbarát projekteket.

Az ok: presztízsberuházás

Pelczné azzal indokolta a Zöld Nyíl Miskolci Villamosprojekt - ahogy ő mondta - visszafogását, hogy presztízsberuházás. Érdekes, a kéthetente DVSC meccsre kijáró hatezer drukker részére megépítendő debreceni 30 ezres focistadion orbáni ígérete, amely szakértők szerint legalább 8 milliárd forintba kerül majd, szükséges, mert a Fidesz szerint nem presztízsberuházás, csak a miskolci villamos az... Fontos megjegyezni, hogy a miskolci villamosprojekt a magyar állam és az önkormányzat által közösen fizetendő önrésze kb. 5 milliárd forint, míg 35 milliárdot az Európai Unió fizet majd, s az EU már rábólintott erre a nagyprojektre, ami a legnagyobb vidéki közlekedésfejlesztési proejkt lenne, ha lenne... míg a DVSC stadion kétszer ekkora összegét aligha támogatja majd az EU. Az lesz 2010 után is, ami az első Orbán-kormány idején volt (pedig akkor a városvezetés is fideszes volt!), Debrecennek mindent, Miskolcnak semmit. Érdekes, Pelczné a debreceni villamos "visszafogásáról" nem beszélt.

Viszont itt van egy érdekes grafikon, amely azt mutatja, hogy a 170 ezres város lakóinak közel ötöde használja rendszeresen a villamost.

Hamarosan ez a szám természetesen megnő majd, hiszen a három új megállóval és a korszerűbb villamosokkal több utas használja majd az új miskolci villamosokat - ha nem "fogja vissza" a Fidesz, és egyáltalán megépül. A grafikon a Zöld Nyíl weboldaláról letölthető hírlevélben található.

Új szakasz és három új megálló épülne, ez kb. hétezer embert érintene (kép: zoldnyil.hu)

Ha nem fejezik be időben...

Ahogy a közvélemény-kutatási eredményeket elnézem, jelen állás szerint nem lesznek új, világszínvonalú alacsonypadlós villamosok Miskolcon. Márpedig Miskolcnak sínfelújításra és új villamosok beszerzésére nincs pénze, így a villamos előbb-utóbb megszűnik a városban. Hiszen a visszafogás a villamosprojekt késlekedését, s egyben halálát jelentené. Tudomásomra jutott, hogy a projekt befejezése jelen állás szerint hozzávetőleg 2012 év vége, 2013 év eleje körül várható, és ha 2013-ban nem fejeződik be a projekt, akkor az uniós pályázati pénz sem jár, Magyarország és Miskolc elesik a 35 milliárd forint EU-támogatástól és a Zöld Nyíltól.

Márpedig, ha nem újítják fel rövid időn belül a síneket és nem cserélik a villamosokat, a kisiklások egyre gyakoribbak lesznek, a szerelvények szépen sorban elhullanak és akkor a miskolci villamosközlekedés is végveszélybe kerül. Itt a szeptember 26-ai HVG-cikk részlete:

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borsod.blog.hu/api/trackback/id/tr901423351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ford Mustang 2009.10.08. 22:21:14

Ildikó, Ildikó, hogy b...nád meg az apádat!

nutiform78 (törölt) 2009.10.12. 08:28:14

Csak annyit hogy a bécsi villamosokat 2003-ban vették, tehát már Káliék ideje alatt.

HappyMan · http://borsod.blog.hu 2009.10.13. 23:46:13

@nutiform78: Mikor írták alá az osztrákokkal a szerződést, ha már 2002 novemberében megérkezett Miskolcra az első bécsi?
süti beállítások módosítása