Van abban valami bájos, ha egy szervezet úgy akarja felhívni magára a figyelmet, hogy előbújik a semmiből és egy nagyot mond. Nagyotmondás és nagyot mondás egyszerre azonban nagy hülyeség, de ne becsüljük le az emberi butaságot, biztos vagyok abban, hogy van olyan futóbolond, aki kajálja azt a BOON-on megjelent baromságot, hogy jobb lenne a villamos helyett a troli Miskolcra. Erre a PT Infó közlekedési szakblog is felfigyelt, és amit ők írnak, azzal én is csak egyetérteni tudok.
A KTE Szeniorjai szerint a troli olcsóbb lenne Miskolcnak, mint a villamos. Ez egy óriási hazugság. Hiszen az ő értelmezésükben egy komplett kétsávos utat is kellene építeni a Zenepalotától az Ady Művelődési Házig és az Ady hídtól a Tiszai pályaudverig, a sínpálya helyett, annak helyére, és ez az én számításaim szerint az új alapokkal együtt körülbelül legalább 4-6 milliárd forintba kerülne. Ha ezt hozzáadjuk az általuk kalkulált hétmilliárdos troliberuházáshoz, ami szerintem erősen alulbecsült adat, hiszen trolibuszból jóval több kell, mint villamosból, akkor bőven tízmilliárd felett járunk, de szerintem az ő verziójuk inkább kerülne 13-15 milliárdba. 100%-ig miskolci önkormányzati pénzből. Ha a kormány nem ad. Mert az EU nem ad.
Márpedig a villamos Miskolcnak csak 4 milliárdjába kerül majd, hiszen a többit az EU fizeti. Ezt hívják nyertes Európai Uniós pályázatnak. A mágnások megmondják, mire adnak pénzt, mire pályázhat a kelet-európai szegény ember, és, ha ő jól pályázik - azaz teljesíti a feltételeket és a több ezer oldalas pályázata minden szempontból frankó - akkor megtámogatják a törekvéseit úgy, hogy a drága nagyprojekt 90 százalékát kifizetik. És mivel az EU trolira annyit ad, mint kurvákra, máris legalább 8-10 milliárdos mínusszal kalkulálhatna a miskolci városvezetés.
Itt a kampány, itt vannak a hülye álszakértők, kéretik emberek gondolkodni és nem elhinni minden butaságot! Sem Kiszel Tündének, sem Győzikének, sem a többi, velük egy szinten álló nevesincs névtelen embereknek, akiknek a projektfolyamat végén, az építkezés kezdete előtt, a választási kampányban jut eszükbe, hogy ami lesz, az nem jó.
Persze a troli még mindig a jobb verzió annál, amit a Fidesz miskolci alelnöke ígért saját városának, de erről már írtam.