Borsodblog

Már nem kerül fel több bejegyzés e blogra. Köszönet mindenért az olvasóknak, a kommentelőknek és az Indexnek. Hát ennyi.

Hírek

Címkék

100 éves a dvtk (12) alakszainé oláh annamária (1) amerika (2) aragó (1) árvíz (5) auchan (3) autógyár (2) autópálya (1) avasi lakótelep (7) avas online (2) ave (2) belváros (14) beruházások (12) bevásárlóturizmus (1) bkv (1) bodonyi csaba (1) boon (6) bor (3) borsodi találmány (1) borsodi vajda (3) borsod megye (1) bricostore (1) buday péter (1) bükk (3) bundavád (1) bűnözés (9) cora (2) csutorás géza (1) decathlon (2) demokrácia (1) demonstráció (2) diósgyőr (10) dlusztus imre (1) dsm (1) dvtk (20) edelény (2) egészségügy (3) emasa (1) encs (1) erika (1) európai (2) felsőzsolca (3) fészekrakók (2) fesztiválkatlan (1) fidesz (8) foci (6) ftc (1) gergely zsolt (2) grósz károly (1) gúr (1) hellókarácsony (2) hipermarketek (4) horn gábor (1) horváth aladár (1) hotel (2) ikeron (1) illegális hulladék (3) itc (2) ivs (1) jobbik (6) juga györgy (2) káli (11) kállai csaba (1) kemény dénes (1) keresztury tibor (2) kisteleki (2) kis szilvamag (1) kocsonyafesztivál (3) közbiztonság (9) közlekedés (10) kriza ákos (3) kulcs magazin (1) kutasi róbert (1) láev kisvasút (1) lenártek andrás (1) lillafüred (5) lkm (2) magyarfoci (7) máv (1) megye (2) men (1) menzareform (1) metro (1) micsuda blog (1) mikom.hu (3) minap (1) miskolc (6) miskolccard (1) miskolci egyetem (2) miskolci fidesz (4) miskolci média (1) miskolc holding (1) mlm (1) mlsz (3) moldova györgy (1) molnár oszkár (2) motorosok (1) mszmp (1) mszp (5) munka (5) munkahely (8) nagy kálmán (4) napelemes cserép (1) népkert (2) nfü (2) ódor ferenc (1) oktatás (1) olaszliszka (2) orbán viktor (2) parkolás (6) parlament (1) pásztor albert (3) pataky attila (1) patkó gyula (1) pelczné gáll ildikó (5) piac (2) putnok szilvásvárad vasútvonal (2) reac (1) rend (5) rendőrség (8) romák (16) sajóbábony (3) sajókaza (1) sajtószabadság (1) segélyek (5) selyemrét (1) shell (1) simon gábor (1) strand (2) szegregáció (1) szemét és kosz (4) szepessy zsolt (1) szerencsi többcélú kistérségi társulás (1) szeviép (2) szinay attila (1) szlovákok (1) szűcs (1) tahóbarbár miskolciak (7) tapolca (14) tasz (1) tavaszi zsolt (1) távfűtés (1) tesco (2) tipp újság (1) tokaj (7) tomcat (1) tömegközlekedés (10) tornyi (2) történelmi avas (3) tóth lászló (1) turizmus (15) újpest (1) unió (2) uszoda (4) valenciennes (1) vihar (1) villamos (9) vilmány (1) waschler tamás (1) webshop (1) zsiga marcell (2) Címkefelhő

EZ A BLOG BEFEJEZVE. NINCS TÖBB BEJEGYZÉS.

2010.07.18. 17:38 HappyMan

Törvényen kívüli külföldiek az utakon

Címkék: közlekedés autópálya

Szombati győri villámlátogatásom legszerencsésebb pillanata nem az volt, amikor sikerült elkapni még a levegőben az elejtett telefonomat, hanem amikor hazaértünk. Tényleg. Ez nem vicc. Odafelé, Miskolctól Győrig reggel sima volt az út, csak az M1-M7-es közös kivezető volt kicsit kaotikus a Balatonra siető ezrek miatt, a kocsisor teljesen megtöltötte a széles utat, de aztán unalom - szerencsére. De visszafelé az út maga volt a pokol. Az első percekben nagyon haragudtunk a száguldozó németekre, osztrákokra és franciákra.

Nem azért, mert gyorsabbak voltak, mint mi, nem vagyunk azok a versenyzős embertípusok, hanem mert mi 130km/h-val mentünk, ők pedig legalább 150-160-nal, de nem kevesen voltak, akik még ennél is sokkal gyorsabban. Gyakorlatilag életveszélyesen nyomták a gázt, s az volt a legfurcsább, hogy a nyugat-európai autóvezetési mentalitástól teljesen eltérő, attól totál idegen stílusuk teljesen meglepő és félelmetes volt.

De aztán feltűnt valami. Ezek az autósok nemigazán illettek az osztrák-német turista sztereotípia falai közé. Hát persze, hogy nem, mert törökök, románok, szerbek és bolgárok voltak. Nyugaton dolgozó keleti vendégmunkások haladtak át országunkon csürhe módjára, német, francia, osztrák rendszámú fém ürgebőrökbe bújva. A legtöbb száguldozó járgányt borostás, napbarnított, fülbevalós sofőr hajtotta. Többnyire úgy, mint egy állat, az autók full telepakolva, benne legalább 3-4 utas és nyomták neki, ahogy csak bírták. Mi magunk is többször kerültünk életveszélyes helyzetbe. Ezeknek fogalmuk sincs arról, mi az a féktávolság, indexelés, az előzési szabályokra fittyet hánynak. Ha pedig történetesen lassan haladnak? Simán kijönnek kilencvennel a 130-cal közelítő autó elé, hogy megelőzzenek 5 perc alatt egy 89-cel száguldozó buszt, miközben az úrvezető vidáman mobiltelefonál. Valóságos szociológiai tanulmányt lehett volna írni 4 óra alatt a keleti autóvezetési kultúráról. Még az M1-esre kihelyezett telepített sebességmérőknél se lassítottak, vélhetően arra számítva, hogy úgyse tud velük mit kezdeni a magyar rendőrség. Külföldiek, külföldi rendszámmal, szabadok, azt csinálnak, amit akarnak. Ez a magyar rendőrséget felkészületlenül érte, ugyanis - leszámítva egy pesti igazoltatást a körúton - rendőrt, rendőrautót Győrtől Miskolcig egyet se láttunk.

Az M3-ason már jobb volt a helyzet, mint az M1-esen, de csak mert a zöm az M5-ös felé vette az irányt, Dél-Románia, Szerbia, Bulgária és Törökország rulez. East-Balkán. Ennyi vadköcsögöt még életemben nem láttam a magyar utakon. Ha visszaindulnak, mi biztosan kerüljük az autópályákat!

Frissítés: míg e posztot írtam, ez történt. Két halott.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borsod.blog.hu/api/trackback/id/tr702159178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása