Olyat még életemben nem hallottam, hogy egy NBI-es csapat városának polgármestere buszba ültesse a csapat futballistáit és velük együtt hajnali fél egykor rátörje az ajtót az előző nap távozó edzőre. Tegnap/ma ez történt.
Pénteken lemondott - hivatalosan közös megegyezéssel távozott - Sisa Tibor, a DVTK edzője. A városban óriási volt a felháborodás, a fórumok megteltek, a szurkolók NBII-t és a csapat végét jósolták. Pedig már egy hónap sincs és február 6-án centenáriumi évbe lép az 1910-ben alapított DVTK.
A polgármester éjjel 135 kilométert bumlizott Ludányhalásziba, Sisa Tiborhoz. És 135 kilométert vissza. Önmagában értelmezve ez egy elég hülye ötlet, de van benne valami... Hajnali fél egykor érkeztek meg a Nógrád megyei községbe, ahol órákig győzködték a távozó edzőt, hogy térjen vissza Diósgyőrbe.
A városvezető, aki rendszerint kint van a csapat mérkőzésein, ha teheti, az ultrák melletti szektorban, állóhelyen bíztatja a Diósgyőrt. Most valószínűleg ő is úgy érezte, hogy hiába pumpál évi 100 milliót az önkormányzat a diósgyőri futballba, hiába sikerült találni egy "igazi" tulajdonost a Szeviép személyében, tegnap egy rossz folyamat indult el és ezt szeretné megfordítani.
Hiszen a csapat szétesésének és kiesésének a veszélye mindig ott lebed a Diósgyőr feje fölött, de most ez egészen kézzelfogható közelségbe került. Márpedig a városvezetés úgy tűnik, komolyan gondolja ezt a diósgyőri focimókát, 4 éve a klubházat újították fel, majd egy nagy műfüves pályát építettek, s tegnap kapott egy fedett műfüves pályát a DVTK.
Sisa Tibor keddig kért gondolkodási időt, s addig még sok víz lefolyhat a Szinván, de reméljük, ez az egész őrület véget ér és együtt marad az ősszel egyre jobban összeálló Csapat.
Ma a polgármester a város egy köztiszteletben álló vállalkozójával jelent meg egy teremtornán, s létrehoztak egy a diósgyőri futballt támogató alapítványt. Már csak egy apróság maradt hátra, keddig pénzzel kell teletölteni.
Különben fölösleges volt éjjel 270km-t utazni Miskolctól Ludányhalásziig a mikrobuszban, a borsodi és nógrádi csúszós, rögös utakon.
Fotó: BOON